• info@hipotrip.ir
  • ایران - مشهد

ادعایی درباره تخریب بافت تاریخی شیراز، بستری شدن فاضل جمشیدی و یادبود ابوالفضل خطیبی

به گزارش ایسنا، این روزها نگرانی‌های زیادی برای بافت تاریخی شیراز وجود دارد؛ اظهاراتی مطرح شده است که پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با تخریب ۳۵ پلاک در بافت تاریخی شیراز موافقت کرده است اما مصیب امیری – رییس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری – در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به اظهارنظرهایی مبنی بر موافقت پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با تخریب ۳۵ پلاک در بافت تاریخی شیراز، با توجه به مصوبه کمیسیون ماده ۵ که براساسِ خط پیشنهادی این پژوهشگاه صادر شده است، ‌اظهار کرد:‌ درباره بافت تاریخی شیراز، ‌طرح‌های مختلفی وجود داشت؛ مشاور طرح یک نظر داشت، ‌ وزارت میراث فرهنگی نظری مشابه آن داشت و متولیان و دست‌اندرکاران هم یکسری ایده داشتند، همه این‌ها در گروه‌های کارشناسی جمع‌بندی شده است و خطی که عنوان شده از سوی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری پیشنهاد شده، جدا از خط مشاور طرح توسعه حرم شاهچراغ نیست.

تازه‌هایی از جشنواره موسیقی فجر تا یک کنسرت رایگان در «خوی» و بستری شدن فاضل جمشیدی

در ادامه اخبار فرهنگی هنری اعلام شد که ۱۰ گروه سرود در بخش جنبی سی‌وهشتمین جشنواره موسیقی فجر به دبیری حامد جلیلی اجراهای خود را روی صحنه خواهند برد.

همچنین امیر مقاره در کنسرت اخیر «ماکان بند» اعلام کرد که این گروه آماده‌ی برگزاری کنسرت رایگان در شهر «خوی» است و فاضل جمشیدی – خواننده و فعال اجتماعی – که از چندی پیش به‌علت بیماری با کسالت‌هایی مواجه بوده است، مجددا به‌دلیل پاره‌ای از مشکلات قلبی، در بیمارستان بستری شده است.

در سینمای ایران و جهان چه خبر است؟

همچنین اختتامیه بخش تجلی اراده ملی چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر روز سه شنبه ۲۵ بهمن ماه با حضور هنرمندان و مدیران برگزار می‌شود.

مسعود اطیابی که امسال «انفرادی» را به عنوان فیلم پرفروش سال اکران کرد و این روزها هم «بخارست» را روی پرده دارد، درصدد ساخت یک فیلم تازه به نام «هتل» است.

جشنواره بین‌المللی فیلم بلگراد در کشور صربستان میزبان نمایش دو فیلم «جنگ جهانی سوم» و «شب، داخلی، دیوار» ساخته وحید جلیلوند خواهد بود.

رقابت جالبی در گیشه جهانی در جریان است، جایی که اکران محدود نسخه سه بعدی فیلم «تایتانیک» محصول سال ۱۹۹۷ در برابر «آواتار: راه آب» دیگر ساخته جدید «جیمز کامرون قرار گرفته و این دو فیلم دو میلیارد دلاری تاریخ سینما رقابت بسیار نزدیکی با هم دارند.

پنجاهمین ساخته «وودی آلن» با عنوان «موفقیت تصادفی» در بازار فیلم اروپا (EFM) هفتاد وسومین جشنواره فیلم «برلین» به خریداران بین‌المللی عرضه خواهد شد.

آغاز «آلاء» و کمک «چند مرد و چند زن» به کارگران کارخانه ریسندگی

اجرای نمایش «آلاء» به نویسندگی و کارگردانی محمدکاظم تبار که طراحی آن با استفاده از شیوه های مرتبط با فیگورها و حرکات اریال یوگا انجام گرفته، در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر آغاز شد.

داستان نمایش «هایکوی پارو زن یک دست» نوشته و کار ماندانا عبقری است، سال ۹۹ در هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک که به صورت مجازی برگزار شد، شرکت کرد و قرار است از روز ۲۷ بهمن ماه در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر روی صحنه برود.

گروه اجرایی نمایش«چند مرد چند زن» که هفته پایانی خود را سپری می‌کند، در نظر دارد در راستای حمایت از جامعه کارگری، درآمد حاصل از بلیت فروشی هفته پایانی اجرای نمایش خود را با خرید ۳۰ بسته عیدانه به کارگران کارخانه ریسندگی تقدیم کند.

راه‌اندازی مدرسه کنکور/ خبرگزاری ملی می‌خواهیم

شبکه آموزش در تدارک راه‌اندازی «مدرسه کنکور» است و این برنامه در امتداد مدرسه تلویزیونی ایران، آموزش از راه دور را هدف قرار می‌دهد.

مسئولان برگزاری جشنواره رسانه‌ای صبح در معاونت برون‌مرزی صداوسیما تصمیم دارند جایزه ویژه این جشنواره را به بهترین طرح، ایده یا برنامه‌ای که در راستای حمایت از مقاومت فلسطین و پاسداشت تلاش های مردم آن در مبارزه با اشغالگری باشد، اهدا کنند.

در نشست «بررسی مسائل خبرگزاری‌ها در ایران؛ گذشته حال و آینده» که دوشنبه برگزار شد، تاکید شد که دوران خبرگزاری‌های دولتی دیگر به سر آمده است.

یادبود ابوالفضل خطیبی و نگاهی به جایزه ادبیات داستانی کودک و نوجوان

ادبیات داستانی کودک و نوجوان بخشی از جایزه کتاب سال را تشکیل می‌دهد، حالا طرحی برای تفکیک این بخش از کتاب سال و طراحی جایزه‌ای جدید برای آن وجود دارد که برخی آن را امری مبارک می‌دانند که باید الزاماتش را در نظر گرفت و برخی هم مخالف جایزه دولتی برای این بخش هستند. نظرات موافق و مخالف این موضوع را اینجا بخوانید.

همچنین روز دوشنبه، بانوان نویسنده کتاب‌های تقریظ شده توسط مقام معظم رهبری در آیین «قلم‌هایی از جنس ریحانه» تجلیل شدند. قاضی‌زاده هاشمیدر این مراسم تاکید کرد که باید مکتب فکری شهیدان را ترویج کنیم.

مراسم یادبود ابوالفضل خطیبی، شاهنامه‌شناس بر سر مزار او روز شنبه، ۲۹ بهمن‌ماه از ساعت ۱۱ تا ۱۲:۳۰ در قطعه ۲۵۵ نام‌آوران بهشت زهرا (س) برپا خواهد شد.

کارکرد سریال‌های ترکیه در زلزله اخیر

بیش از یک هفته از زلزله مهیب، در مرز دو کشور ترکیه و سوریه می‌گذرد و شمار قربانیان تاکنون به مرز ۳۴ هزار نفر در هر دو کشور رسیده است. امدادگران به عملیات نجات و بیرون آوردن تعداد بیشتری از بازماندگان از زیر آوار ادامه می‌دهند و در این بین برخی هنرمندان در این کشورها در مقام خیر اجتماعی، در تلاش برای جذب کمک‌های نیکوکارانه هستند و امداد دیگر کشورها را هم طلب می‌کنند.

در نهایت این‌که باستان‌شناسان در مکزیک تپه‌های خاکسپاری تاریخی را به همراه اجساد و زیورآلات کشف کردند.

پیشنهادهایی برای خواندن:

جشنواره موسیقی فجر ۲۹ سال قبل چگونه بود؟ + عکس

سرنوشت «کلاه قرمزی» در انتظار «جناب‌خان»؟

سینمای ایران جایگزین هالیوود در روسیه می‌شود؟

این مقصد جذاب را در پاریس فراموش نکنید ‌

با اتومبیل شخصی به طبقات این برج می‌روید!

نقش دانشجویان در روابط ایران و روسیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *