• info@hipotrip.ir
  • ایران - مشهد

برنامه ریزی برای اردوی مدرسه با اتوبوس

برنامه ریزی برای اردوی مدرسه با اتوبوس

برنامه ریزی برای اردوی مدرسه با اتوبوس

هم رسانی

  • فیسبوک
  • لینکداین
  • توئیتر

دنیای سفر برنامه ریزی برای اردوی مدرسه با اتوبوس

برای انتخاب مقاصد اردوهای دانش آموزی، لازم است مکان اردو به صورت هدفمند انتخاب شود تا دانش آموزان بتوانند علاوه بر سرگرمی، با مباحث آموزشی مرتبط نیز آشنا شوند.

برنامه ریزی برای اردوی مدرسه با اتوبوس

برنامه ریزی برای اردوهای دانش آموزی مسئله بسیار مهمی است که مسئولیت مراکز آموزشی لازم است همواره آن را در نظر داشته باشند. انتخاب مقصد مناسب برای اردو و به تناسب آن کیفیت اتوبوس کرایه ای تا حد زیادی تضمین کننده کیفیت اردو های آموزشی می باشد. بهتر است محلی برای اردوها انتخاب شود که علاوه بر تفریح و سرگرمی دانش آموزان، با برنامه های درسی و آموزشی آن ها نیز هم راستا باشد. در این مقاله قصد داریم در خصوص مکان های مناسب برای اردو های دانش آموزی با شما صحبت کنیم.

چه جاهایی مناسب بازدید دانش آموزان است؟

برای انتخاب مقاصد اردوهای دانش آموزی، لازم است مسئولین موسسه آموزشی به این مسئله دقت کنند که مقصد مورد نظر از امنیت های اخلاقی و ایمنی برای دانش آموزان برخوردار باشد. در کنار این مسئله بهتر است مکان اردو به صورت هدفمند انتخاب شود تا دانش آموزان بتوانند علاوه بر سرگرمی، با مباحث آموزشی مرتبط نیز آشنا شوند.

معرفی بهترین مکان های گردشی تهران باری دانش آموزان

دریاچه چیتگر و باملند

مجموعه بام لند در مجاورت دریاچه چیتگر تهران قرار دارد. این مجموعه محبوبیت زیادی در بین گردشگران ایرانی و خارجی پیدا کرده است. جالب است بدانید، باملند مساحتی بالغ بر ۶۰ هزار متر مربع دارد که حدود ۱۳ هزار متر مربع آن شامل محیط تجاری می شود. این مجموعه نخستین مرکز خرید خطی کشور در فضای باز به حساب می آید.

معماری شگفت انگیز این مکان تلفیقی از معماری سنتی ایران شامل ستون های تخت جمشید و بادگیر های یزد است که به گونه ای چشم نواز با المان های مدرن معماری روز دنیا ترکیب شده است. لازم به ذکر است که این مجموعه دارای ۱۲ ساختمان دو طبقه به صورت مستقل است که در آن ها برند های مطرح کشور از پوشاک گرفته تا وسایل نقلیه به فروش می رسد.

در کنار مراکز خرید، امکان تفریح و سرگرمی برای دانش آموزان نیز در این مکان وجود دارد تا علاوه بر آشنایی با این مکان گردشگری، بتوانند با دوستان خود روزی به یاد ماندنی را تجربه کنند.

پارک ارم یک ایده عالی برای اردوی مدارس در غرب تهران

پارک ارم یا مجموعه ارم سبز تهران جز بزرگ ترین پارک تفریحی ایران به حساب می آید. این پارک در زمان پیش از انقلاب و در سال ۱۳۵۳ تاسیس شد. وسعت این پارک ۷۰ هکتار است که یک دریاچه ۹ هکتاری با امکانات کامل تفریحی و ماهیگیری را شامل می شود. همچنین در این مجموعه باغ وحش، شهربازی، استخر و حمام بانوان، فضای جنگلی، قلعه جادویی و … برای سرگرمی هر چه بیشتر افراد در نظر گرفته شده است. اعزام اردو های دانش آموزی به این پارک می تواند خاطراتی خوش و به یاد ماندنی را برای دانش آموزان به دنبال داشته باشد.

دکترلند و هیومن پارک تهران

مجموعه هیومن پارک یا تم پارک بدن انسان اولین پارک علمی در خصوص بدن انسان در ایران و خاورمیانه و سومین نمونه در دنیا است که در منطقه دارآباد تهران قرار دارد. این پارک یکی از بهترین گزینه ها برای اردوهای دانش آموزی به حساب می آید. چرا که دانش آموزان می توانند در آن جا علاوه بر سرگرمی به شناخت بدن انسان و مسائل مرتبط با آن نیز دست پیدا کنند. در این پارک مولاژ بزرگی از اندام های درونی و بیرونی بدن انسان قرار دارد و افراد با ورود به آن علاوه بر تماشای اندام های انسان در ابعاد بزرگ و واقعی، می توانند با مشورت کارشناسان علمی مجموعه با عملکرد و مهم ترین بیماری های بدن خود آشنا می شوند.

استفاده از تکنولوژی های پیشرفته مثل ویدئو مپینگ و هولوگرام های چند بعدی از دیگر امکانات و ویژگی های هیومن پارک به حساب می آید. در این مجموعه افراد از گوش وارد بدن انسان می شوند و پس از مشاهده بخش های مغز، چشم، بینی، دهان،ریه و قلب ،کلیه ، معده و روده می توانند از بدن انسان خارج شوند. لازم به ذکر است، در کل بازدید لیدر شما را همراهی خواهد کرد تا لحظاتی خوش همراه با آموزش و سرگرمی را در این مجموعه سپری کنید.

ایران مال

ایران مال یا بازار بزرگ ایران واقع شده در تهران، از مراکز تجاری مهم کشور و شامل فروشگاه ها، امکانات سرگرمی و رفاهی متعدد است. جالب است بدانید این مجموعه جز پنج مال برتر جهان و یکی از مناطق تجاری – گردشگری مهم ایران در سال های اخیر به حساب می آید. وسعت این مجموعه به اندازه ای است که برای مثال اگر بخواهید برای هر مغازه حدود ۵ دقیقه زمان بگذارید، حدود سه روز زمان می برد تا بتوانید از تمام فروشگاه های این مجموعه دیدن کنید. امکانات تفریحی، ورزشی، پردیس سینمایی و … با عث می شود این مکان به عنوان یکی از مقاصد جذاب برای اردو های دانش آموزی در نظر گرفته شود.

باغ پرندگان تهران

باغ پرندگان تهران کاملترین و مجهز ترین باغ پرندگان کشور به حساب می آید. این مجموعه در طی دو فاز در سال ۱۳۹۲ در جنگل های لویزان راه اندازی شد. فاز اول این مجموعه شامل پرندگانی می شود که در قفس نگهداری شده و قابلیت پرواز کردن ندارند. فاز دوم این باغ که آپچر نام دارد، مربوط به پرندگانی می شود که توانایی پرواز کردن دارند.

وسعت این باغ ۱۷ هکتار است و ۱۶۸ گونه پرنده به تعداد سه هزار عدد در این باغ وجود دارند. جالب است بدانید که در قسمت آپجر این باغ حصاری بین تماشاگران و پرندگان وجود ندارد و افراد می توانند از پرواز پرندگان مختلف در این قسمت لذت ببرند. لازم به ذکر است که تور ها و قفس های این مجموعه در اندازه های بزرگ ساخته شده اند تا پرندگان بتوانند به راحتی در آن زندگی کرده و پرواز کنند. در نظر گرفتن این باغ پرندگان به عنوان اردوی دانش آموزی علاوه بر سرگرم کردن دانش آموزان، اطلاعات زیادی در خصوص نحوه زندگی پرندگان مختلف به آن ها ارائه می دهد.

موزه حیات وحش دارآباد

موزه طبیعت و حیات وحش دار آباد جز مجهز ترین و کامل ترین مراکز گونه های طبیعی و حیات وحش ایران به شمار می رود. این مرکز در ساختمانی به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع واقع شده است.

کشور ما نیز به علت وسعت زیاد، سرزمین هایی با شرایط اقلیمی و آب و هوای مختلف را در خود جای داده است. این مناطق مختلف گونه های متنوعی از حیات وحش را دارا می باشند که مطالعه آن ها برای بسیاری از علاقه مندان می تواند جذاب باشد. در این موزه، افراد علاوه بر کسب اطلاعات مفید در خصوص طبیعت ایران، می توانند در علوم مربوط به تاکسیدرمی و نگهداری گیاهان و مسائل مرتبط، آموزش های لازم را دریافت کنند.

باغ گیاه شناسی تهران (پیکان شهر)

این باغ گیاه شناسی وسیع در شمال غربی تهران در وسعت ۱۴۵ هکتار واقع شده است. این باغ وسیع مجموعه ای گسترده بالغ بر ۴۰۰۰ گونه از گیاهان ایران و جهان را شامل می شود. علاوه بر این، وجود دو آبشار زیبا در کنار رودخانه و ۶ دریاچه در این باغ، آن را به یکی از بهترین مقاصد دیدنی و گردشگری تبدیل کرده است.

جالب است بدانید که علاوه بر موارد گفته شده، در این باغ گیاه شناسی کارگاه های آموزشی، نمایشگاه و فروشگاه های مختلفی در جهت آموزش و شناخت گونه های گیاهی مختلف برای بازدید کنندگان برگزار می شود.

کلکسیون های این باغ با اهداف آموزش، پژوهش و نمایش، در این مجموعه گردآوری شده اند. دانش آموزان می توانند با مشاهده این باغ، علاوه بر لذت بردن از فضا و گیاهان مختلف، شناختی گسترده بر روی گونه های مختلف گیاهان در ایران و سایر نقاظ دنیا پیدا می کنند.

سخن آخر

در این مقاله در خصوص اردوی مدرسه با اتوبوس و بهترین مکان هایی که می توان برای آن در نظر گرفت، با شما صحبت کردیم. با توجه به موارد گفته شده در این مقاله می توانید با در نظر گرفتن مکان های مناسب برای اردوهای دانش آموزی، به دانش آموان کمک کنید تا روزی خاطره انگیز و به یاد ماندنی را تجربه کنند.

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *