• info@hipotrip.ir
  • ایران - مشهد

جنجالی‌های هفته| از سرنوشت تلخ دوستاره استقلال و پرسپولیس تا تقلب 300 هزار دلاری فوتبال/ پرسپولیس به جای گلزن، «دی جی» خریده بود!

جنجالی‌های هفته| از سرنوشت تلخ دوستاره استقلال و پرسپولیس تا تقلب 300 هزار دلاری فوتبال/ پرسپولیس به جای گلزن، «دی جی» خریده بود!

در اتفاقات جنجالی این هفته ورزش سرنوشت تلخ دو ستاره پرسپولیس و استقلال را مرور می‌کنیم، کاپیتان تیم ملی هم افشاگری کرد که پرسپولیس به جای ستاره گلزن یک دی جی با قرارداد میلیاردی خریداری کرده است.

جنجالی‌های هفته| از سرنوشت تلخ دوستاره استقلال و پرسپولیس تا تقلب 300 هزار دلاری فوتبال/ پرسپولیس به جای گلزن، «دی جی» خریده بود!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، اتفاقات جنجالی این هفته ورزش را با هم مرور می‌کنیم اتفاقاتی که بیشتر تحت تاثیر دربی پایتخت است.

حکایت عجیب دبیران فدراسیون فوتبال

فدراسیون فوتبال همیشه در کانون توجه است و دبیران این فدراسیون هم به تازگی ماجراهای جالب و عجیبی برایشان رقم خورده است. حسن کامرانی فر دبیر اسبق فدراسیون فوتبال به تازگی دبیرکل فدراسیون جودو شد و در پاسخ به تعجب اهالی ورزش گفت:«بله، من با جودو غریبه نیستم. از 12 سالگی در جودو فعالیت کرده‌ام و حتی در دوران نوجوانی در وزن 55 کیلوگرم در مسابقات دهه فجر قهرمان استان شدم. خودم تا حالا در مورد جودو صحبت نکرده بودم، اما مدال‌های زیادی در مشهد به دست آوردم » به این ترتیب کمک داور بین المللی سابق فوتبال ایران سر از یک فدراسیون رزمی درآورد.

دبیر کل کنونی فدراسیون فوتبال هم ماجرای عجیب تری دارد او مدت هاست در این سمت فعالیت می کند اما ابتدا گفتند به دلیل اینکه او کارمند شهرداری اهواز است نمی تواند به عنوان فرد دو شغله دبیر فدراسیون باشد! به همین دلیل هم ممبینی از شهرداری اهواز استعفا کرد اما حالا می گویند صلاحیت او برای دبیرکلی فدراسیون فوتبال احراز نشده است! کاش خب همان اول به ممبینی می گفتید مشکلش چیست تا استعفا ندهد و حداقل کارمند شهرداری اهواز بماند نه اینکه از اینجا رانده و از آنجا مانده شود، خدا را خوش نمی آید. شاید هم ماجرای اصلی این است که خیلی ها دوست ندارند دیگر ممبینی در فدراسیون فوتبال حضور داشته باشد.

معمای حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا

هواداران سرخابی این روزها مشتاقانه منتظر دربی یکصدم در روز یکشنبه هستند اما روزهای پراسترس و پراضطرابی را پشت سر گذاشته اند چون هر روز یکی از مسئولان فوتبال صحبت از حذف آنها از لیگ قهرمانان آسیا کردند. رئیس فدراسیون فوتبال صراحتا گفت: استقلال حذف شده و پرسپولیس هم در خطر حذف است. این هشدار به مذاق مدیران پرسپولیس خوش نیامد و آنها علیه مدیران فدراسیون فوتبال موضع گرفتند اما در نهایت مشخص شد که مشکل پرسپولیس فقط طلب رادوشوویچ نبوده و مالکیت مشترک مهم ترین مانع سرخابی ها برای حضور در آسیاست.

با این حال در سوی دیگر ماجرا وزیر ورزش محکم ایستاده و می گوید که استقلال هنوز حذف نشده و مشکل مالکیت مشترک دو باشگاه هم حل شده است. امیدواریم که واقعا حرف وزارت ورزش درست باشد و فدراسیون فوتبال اشتباه کرده باشد این خواست تمامی هواداران سرخابی است.

* سرنوشت تلخ ستاره های سرخابی

همه تصور می کنند بازیکنان دنیای فوتبال همیشه غرق در ناز و نعمت هستندو تا آخر عمرشان زندگی تجملاتی دارند اما این مساله حداقل در مورد برخی از بازیکنان فوتبال درست نیست. شاید ستاره هایی در فوتبال کشورمان باشند که از کنار فوتبال و شهرت به ثروت رویایی رسیده اند اما باور کنید برخی بازیکنان اسم و رسم دار گذشته زندگی معمولی دارند و حتی برخی گرفتاری های مالی فراوانی پیدا کرده اند. جواد الله وردی یکی از این نفرات است بازیکنی که هم در استقلال و هم در پرسپولیس توپ زده و حالا برای گذران زندگی خود مشغول فروش ضایعات است. خودش می گوید:«سمت پاسگاه نعمت‌آباد یک‌جا اجاره کردم ضایعات کاغذ و کارتن خرید و فروش می‌کنم. اما خرج من درنمی‌آید. »

دیگر ستاره ای که سرنوست تلخ پیدا کرده غلامرضا فتح آبادی است غلام سرطلایی فوتبال ایران که او هم زمانی در استقلال و پرسپولیس بازی کرده اکنون در گفت و گو با رسانه طرفداری می گوید: زنم بیمار است و شیمی درمانی می کند. کاسه لگن خودم شکسته است. 9 ماه است که دادگاه می روم و می آیم، به خاطر کاری که نکردم. توقیف اموال مرا گرفتند، حکم جلبم را گرفتند، چرا نمی خواهید ببینید؟ به خاطر یک چک امانتی که اجرا گذاشته اند، باید بروم زندان! شما پولدار شدید، شاسی بلند دارید، من هنوز پراید دارم. چرا باور نمی کنید؟

* قرارداد میلیاردی با یک دی جی یا ستاره فوتبال!؟

جهانبخش بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان که در هلند زندگی و فوتبال بازی کرده به تازگی در مورد قرارداد لوکادیا مهاجم هلندی تیم پرسپولیس افشاگری کرده و گفت:« لوکادیا موقعی که داشت به ایران می‌رفت با من مشورت کرد و برای من عجیب بود. او دنیا و فضای زندگی‌اش با بقیه فرق می‌کند. شاید کسی نداند او یک دی‌جی حرفه‌ای است و موزیک برایش از فوتبال مهمتر است.‌ زمانی که در برایتون بودیم، او همسایه بغلی من بود و همیشه صدای موزیک از خانه‌اش به گوش می‌رسید.موقعی که گفت می‌خواهم بروم ایران، فکر می‌کردم شوخی می‌کند. من هم نکات مثبت و منفی ایران را به او گفتم و بالاخره تصمیم گرفت که به پرسپولیس برود. زمان ترک ایران تنها چیزی که به من گفت این بود که دیگر اینجا هیچ چیزی طبیعی نیست.»

جالب است که لوکادیا به بهانه های واهی قبل از دربی کشورمان را ترک کرد و دست پرسپولیس را در پوست گردو گذاشت و او قرارداد میلیاردی هم به عنوان مهاجم با پرسپولیس بسته بود ولی حالا مشخص شده که لوکادیا بیشتر دی جی است تا یک گلزن! البته پرسپولیس در گذشته های دور هم بازیکن برزیلی به نام «دی کارمو» خریده بود که پرنده فروش بود تا بازیکن ولی حداقل او قراردادش را نیمه کاره رها نکرد و تا آخر باقی ماند.

* تقلب 300 هزار دلاری فوتبال

فدراسیون فوتبال کشورمان در سال 2020 به دلیل تقلب در صدور مجوز حرفه ای باشگاه های کشور از سوی AFC به پرداخت جریمه نقدی 120 هزار دلاری محکوم شده بود که 40 هزار دلار آن پرداخت و 80 هزار دلارش تعلیقی بود اما به تازگی بار دیگر نامه ای از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون فوتبال ارسال شده که به دلیل تقلب دوباره در بحث صدور مجوز حرفه ای 200 یا 300 هزار دلار دیگر بخاطر سال 2021 جریمه شده است. مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در این مورد گفت:نباید دوباره تقلب کنیم و در خصوص حرفه ا ی سازی باشگاه ها باید براساس استانداردها و واقعیت ها کار کرد.

* رفتار و عملکرد فاجعه بار رونالدو

کریس رونالدو که جنجالی ترین و گرانقیمت ترین بازیکن فوتبال برای انتقال به تیم النصر عربستان بود در دربی ریاض عملکرد فنی اش نزدیک به صفر بود و در نهایت هم تیم النصر مقابل الهلال عربستان 2 بر صفر شکست خورد و تنها گل رونالدو هم در موقعیت افساید زده شد.

فاجعه بار تر از نوع بازی رونالدو عملکردش در میدان بود و او روی بازیکن الهلال عربستان خطایی مرتکب شده که مستحق دریافت کارت قرمز بود اما داور این بازیکن را اخراج نکرد تا او در میدان بماند و در پایان مسابقه هم وقتی تماشاگران الهلال با تشویق مسی از خجالت رونالدو درآمدند او یک رفتار شنیع و زننده داشت به طوریکه شایعه اخراج او از کشور عربستان منتشر شده است. رفتار رونالدو در هر جای جهان فوتبال رخ می داد قطعا با تنبیهات شدید و محرومیت های سنگینی مواجه می شد. با این حال باشگاه النصر هم این هم دلار به پای رونالدو نریخته تا این بازیکن به هواداران و مردم کشور عربستان اهانت کند بلکه او این پول را گرفته تا هنر فوتبالی اش را در میدان به نمایش بگذارد.

تصادف هولناک ستاره ایتالیایی

«چیرو ایموبیله» مهاجم وکاپیتان تیم لاتزیو در این هفته در یک تصادف هولناک زنجیره ای گرفتار شد و چند خودرو از جمله خودرو کاپیتان لاتزیو که همراه با دخترانش سوار بر آن بود، پس از اینکه یک تراموا چراغ قرمز را رد کرد، با این قطار شهری برخورد کردند. ایموبیله ۳۳ ساله و دو دخترش برای انجام معاینات به بیمارستان مراجعه کردند و یکی از دخترانش از ناحیه گردن آسیب جزئی دید. مهاجم لاتزیو درباره این حادثه گفت: تراموا از چراغ قرمز عبور کرد. خوشبختانه من خوبم و دستم کمی ضرب دیده است.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *