• info@hipotrip.ir
  • ایران - مشهد

سامانه ناخدا چیست؟

سامانه ناخدا چیست؟

سامانه ناخدا چیست؟

هم رسانی

  • فیسبوک
  • لینکداین
  • توئیتر

دنیای سفر سامانه ناخدا چیست؟

طبق اعلام رئیس کل بانک مرکزی، بازار مبادله طلا و ارز بناست تا دو هفته آینده راه اندازی شود. در این بازار علاوه بر عرضه اسکناس ارزهای رایج، سامانه ناخدا نیز راه اندازی می شود که نیازهای ارزی را تأمین می کند.

به گزارش «دنیای سفر» سخنگوی بانک مرکزی توضیح داده که: سامانه‌ نظام مدیریت خدمات ارز ایران (ناخدا) در دسترس بازار مبادله ارز و طلا تا 2 هفته آینده راه‌اندازی می‌شود. در این بازار، نه تنها اسکناس‌ بصورت ارز عرضه می‌شود بلکه نیازهای ارزی غیربازرگانی هم از طریق سامانه‌ نظام مدیریت خدمات ارز ایران (ناخدا) که شامل مصارف ارزی 38 گانه خدماتی است تامین خواهد شد.

فرزین در همین ارتباط گفت: من قول دادم که بازار مبادله طلا و ارز را راه‌اندازی کنم. این بازار تا دو هفته آینده راه‌اندازی خواهد شد. در این بازار نه تنها اسکناس‌های فعلی را عرضه خواهیم کرد بلکه از طریق سامانه‌ «ناخدا» نیز تامین ارز نیازهای ارزی انجام خواهد شد، مثلا افرادی که فرزند آنها خارج از کشور دانشجو است، افرادی که بیماری در خارج کشور دارند، آژانس‌های گردشگری و سایر موارد نیازهای ارزی خود را در این بازار که نرخ و تابلو مخصوص به خود را خواهد داشت، تامین خواهند کرد. تخصیص ارز به این گروه‌ها بر اساس مستندات ارائه شده خواهد بود.

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *