• info@hipotrip.ir
  • ایران - مشهد

قایقرانی خردادماه صاحب حامی مالی می‌شود/ سهرابیان: مجبور هستیم کم کاری بعضی‌ها را با پر کاری خودمان جبران کنیم

قایقرانی خردادماه صاحب حامی مالی می‌شود/ سهرابیان: مجبور هستیم کم کاری بعضی‌ها را با پر کاری خودمان جبران کنیم

رئیس فدراسیون قایقرانی از عقد قرارداد با حامی مالی در خردادماه خبرداد.

قایقرانی خردادماه صاحب حامی مالی می‌شود/ سهرابیان: مجبور هستیم کم کاری بعضی‌ها را با پر کاری خودمان جبران کنیم

علیرضا سهرابیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص مسابقات قهرمانی آسیا ازبکستان اظهار داشت: شرایط مسابقات عالی بود و یک سری از ملی پوشان اولین باری بود که در مسابقات بین المللی شرکت می کردند. تأثیر گذار بود چراکه ملی پوشان باید شرایط مختلف مسابقات را تجربه و لمس کنند. ترس و واحمه ای از مسابقه دادن نداشته باشند تا بتوانند در بازی‌های آسیایی،جهانی و المپیک با رقبای خود به خوبی رقابت کنند.

وی افزود: در این میان مشکلاتی مالی و تحریم و … نه تنها برای قایقرانی بلکه بسیاری از رشته های ورزشی با آن روبه‌رو هستند اما با توجه به همه این ها توانستیم یک تیم ۲۵ نفره را به مسابقات اعزام کنیم. در این مسابقات ۱۱ کشور حضور داشتند همچنین افرادی که مدال طلا در ردهای سنی مختلف داشتند هم حضور داشتند اما این جوانان ایران بودند که همه این عنوان داران را پست سرگذاشتند و به مدال دست یافتند. این ها همه تلاش مربیان و خانواده قایقرانی به خصوص همکارانم در هیأت های استانی بود که موفق شدیم ۳۳ مدال رنگارنگ را به دست بیاوریم.

* مدال‌های ازبکستان نشان داد قایقرانی روی ریل موفقیت درحال حرکت است

سهرابیان در ادامه گفت: این موفقیت ها نشان دهنده این است که قایقرانی روی ریلی گذاری که برای قایقرانی شده است حرکت می‌کند،امیدوارم در آینده ملی پوشان عملکردهای بهتری داشته باشند و بتوانند مدال های زیادی را کسب کنند. قایقرانان کشورمان عالی بودند این حرف سهرابیان نیست در ازبکستان کشور های مختلف و کنفدراسیون آسیا از عملکرد ورزشکاران کشورمان تقدیر کردند. امیدوارم موفقیت های ورزشکاران ادامه دار باشد و بتوانیم در بازی‌های آسیایی هانگژو در کسب مدال کمک حال کاروان کشورمان باشیم.

* قبول کردیم اگر دراگون بوت نمره قبول نگیرد اعزام نشود

رئیس فدراسیون قایقرانی در خصوص اعزام تیم های قایقرانی به بازی‌های آسیایی عنوان کرد: رشته های کایاک و کانو در آبهای آرام، روئینگ تیم آقایان و بانوان به صورت قطعی مشخص شدند و تمرینات خود را انجام خواهند داد تا به بازی‌های آسیایی هانگژو اعزام شوند. در رشته اسلالوم هم یک ورزشکار آقا و یک ورزشکار خانم هم نعیین شدند اما همه را به رکورد گیری این ورزشکاران تا خردادماه موکول کردیم. در رشته دارگون بوت هم به دلیل اینکه یک ورزش گروهی است و تعداد ورزشکاران زیادی دارد به عنوان مثال تیم آقایان 12 نفر و بانوان هم 12 نفر هستند اما این ورزش را به عهده کمیته ملی المپیک گذاشتیم تا رکورد هایی که مد نظر دارند را روی تیم ملی آقای و بانوان اعمال کنند و اگر نمره قبولی از کمیته ملی المپیک دریافت کردند به این مسابقات اعزام شوند مشخص کردن اعزام این رشته به کمیته ملی المپیک مربوط است.

وی افزود: با توجه به تعدد نفرات این موضوع را ما پذیرفته ایم که اگر رکورد مورد نظر را محقق نکنند به بازی‌های آسیایی اعزام نشوند. در واقع از ابتدا هم شعار کمیته ملی المپیک این بود که تیم هایی که کیفی هستند و میتوانند در این رقابت‌ها مدال کسب کنند به این مسابقات اعزام شوند. فدراسیون قایقرانی هم مانند سایر فدراسیون‌ها قبول کرده است تا ورزشکارانی که می توانند مدال کسب کنند را راهی این رقابت‌ها کند.

* همیشه ورزشکاران تلاش می‌کنند بهترین نتایج را بگیرند

سهرابیان با اشاره به تلاش ورزشکاران برای کسب مدال ها و نتایج خوب گفت: بببنید تمام ورزشکاران نه تنها قایقرانان وقتی در مسیر مسابقات قرار می‌گیرند تمام تلاش خود را می‌کنند تا بتوانند بهترین نتیجه را کسب کنند. در کنار این کسب نتیجه ها پاداش ها و توجهات مردم و خانواده است که ورزشکاران به آن ها می‌رسند. ورزشکاران می دانند که مدال گرفتن فقط برای خودشان نیست و باعث می‌شود تا یک شخصیت اجتماعی داشته باشند. پس مطمئن باشید ورزشکاران هیچ گاه کم فروشی نمی‌کند و تمام تلاش خود را می‌کند هرجوری هست مدال را به دست آورد.

* اگر مسؤولان از ما حمایت کنند روی حرف خودمان هستیم

رئیس فدارسیون قایقرانی در پاسخ به این سوال که شما 4 سال پیش قول دادید در بازی‌های آسیایی هانگژو تعداد مدال‌های قایقرانی 2 برابر شود امروز چقدر به این موضوع نزدیک شده‌اید گفت: من 4 سال پیش بود که به مسؤولان قول دادم در بازی‌های آسیایی هانگژو تعداد مدال‌های قایقرانی را 2 رقمی کنیم چرا که پتانسیل این را داریم اما در کنار این همه تلاش نیاز داریم که به ما کمک کنند چرا که ما رشته پر مدالی هستیم. از قدیم یک ضرب المثل هست که می گویند با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمی‌شود. اگر مسؤولان از ما حمایت کنند روی حرف خودمان هستیم.

وی در ادامه گفت: تعداد مدال‌ها را 2 رقمی خواهیم کرد اما اگر به ما کمک هم نکنند قایقرانان روی غیرت خود می‌ایستند و مدال‌ها را یکی کی به دست می‌آورند. من به عنوان پدر خانواده مجبور هستم کم کاری بعضی ها را با پر کاری خانواده قایقرانی جبران کنم و این موضوع را مخحقق کنم. آن موقع فخر فروشی دیگر تنها برای خانواده قایقرانی خواهد بود و نه کس دیگری که به ما کمک نکردند. در این میان وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و مجلس بودند که با تخصیص بودجه به ما کمک کردند. انتظار ما بیشتر از اینها است چرا که مدال های ورزش قایقرانی مشخص است و روی حرف خودمان هستیم و امیدوارم مدال های خوش رنگی را در بازی‌های آسیایی به دست بیاوریم.

* رویکرد کمیته ملی المپیک در خصوص تخصیص بودجه تغییر کرده است

سهرابیان درباره افزایش بودجه فدراسیون قایقرانی در سال جدید توسط کمیته ملی المپیک تصریح کرد: رویکرد کمیته ملی المپیک در این دوره متفاوت شده است. در گذشته بعضی از فدراسیون ها پولی را که می گرفتن به اندازه مدال‌هایی که می‌گرفتند نبود و ریکرد به نوع دیگری بود. خیلی از فدراسیون‌ها حق خودشان را دریافت نکردند و خیلی از فدراسیون ها هم که نباید پولی دریافت می کردند بودجه گرفته بودند. این رویکرد در حال حاضر تغییر کرده است و در کمیته ملی المپیک هم تحفیض اختیار به رئیس کمیته ملی المپیک داده شده است تا فدراسیون هایی که بیشتر از آن بودجه‌ای که تخصیص داده شده کمک کند.

* اگر خیرین قایقرانی نبودند با بودجه‌های دولتی نمی‌توانستیم کاری کنیم

وی در پاسخ به این سوال که آیا بودجه هایی که به فدراسیون قایقرانی تعلق می گیرد کفاف کارهای فدراسیون را می دهد یا خیر گفت: اگر خیرینی که به فدراسیون قایقرانی کمک می کنند، نه اسپانسرها بلکه فقط خیرین اگر به قایقرانی در امر اعزام ها کمک نمی‌کردند با بودجه‌هایی که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در اختیار ما قرار می دهد نمی‌توانستیم کاری انجام دهیم. مطمئنا تلاش خودمان را بیشتر خواهیم کرد تا رشته قایقرانی را به موفقیت‌ها بزرگ برسانیم. من هیچ وقت از کسی گلایه نداشتم نه وزارت ورزش و نه کمیته ملی المپیک بلکه تنها از کسانی گلایه دارم که غیر ورزشی بودند و به خاطر اینکه خود را برند کنند به ورزش‌های دیگر نزدیک شدند. فقط به آنها می‌گویم دختران و پسران قایقرانی هم برای همین کشور و مرز بوم هستند. شما می‌توانید هم خود را معروف کنید و هم مایه افتخار این ورزشکار شوید.

رئیس فدراسیون قایقرانی تأکید کرد: نوجوانان و جوانانی که توانستند در سمرقند ازبکستان به این تعداد مدال دست یابند قطعا می توانیم با سرمایه گذاری درست در المپیک لس آنجلس برداشت خوبی را از آن ها داشته باشیم. این موضوع در کشورهای دیگر به خوبی انجام می‌شود اما ما جهان سومی ها نگاه و فرهنگ متفاوتی را داریم و مسابقات را تنها برای گرفتن مدال می بینیم و پایه ریزی برای آینده در مد نظر ما نیست. امیدوارم در ادامه افراد غیر ورزشی به جمع ورزشی ها اضافه شوند و شاهد اتفاقات خوبی در ورزش به خصوص قایقرانی باشیم.

* قرارداد فدراسیون قایقرانی با حامی مالی خردادماه امضا می‌شود

سهرابیان درباره جذب اسپانسر برای قایقرانی در سال جدید گفت: در خصوص حامی مالی و اسپانسر صحبت کردیم و به نتیجه هم رسیدیم. شرکت‌های بزرگی که می‌توانند ما را در این مسیر کمک کنند ورود کردند و امیدوارم در خرداد ماه با عقد قرارداد بین فدراسیون قایقرانی و حامیان مالی این موضوع محقق شود. در حال حاضر نمی‌توانم اسمی از شرکت‌ها بیاورم تا زمانی که به صورت قطعی قراداد بین 2 طرف امضا شود. ما پیش از مسابقات ازبسکتان جلسه ای را با این شرکت ها داشتیم و امیدواریم زودتر به نتیجه برسیم و این کمک مالی در کنار بودجه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک کمک خوبی برای قایقرانی باشد تا با سرعت بیشتری به ورزشکاران خودمان کمک کنیم تا موفقیت ها زیادی را کسب کنند.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *