• info@hipotrip.ir
  • ایران - مشهد

ماجرای خط خوردن مهدی طارمی 16 ساله از تیم ملی/ ابراهیمی: در هفته بیستم قهرمان لیگ برتر مشخص می‌شود

ماجرای خط خوردن مهدی طارمی 16 ساله از تیم ملی/ ابراهیمی: در هفته بیستم قهرمان لیگ برتر مشخص می‌شود

مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: مهدی طارمی زمانی که 16 سال سن داشت را من به سرمربی تیم ملی جوانان معرفی کردم.

ماجرای خط خوردن مهدی طارمی 16 ساله از تیم ملی/ ابراهیمی: در هفته بیستم قهرمان لیگ برتر مشخص می‌شود

ناصر ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد شرایط نیم‌فصل اول لیگ برتر اظهار داشت: فصل گذشته ضعیف‌ترین فصل فوتبالی لیگ برتر بود اما فصل جدید که نیم فصل آن گذشته خیلی بهتر شده است. بازی‌های زیبا هم در این نیم‌فصل از تیم‌ها دیدیم. در برخی از تیم‌ها جوانان خوبی بازی می‌کنند که البته نمی‌توان با چند بازی بگوییم آنها پدیده فوتبال ما هستند یا در آینده ستاره‌های بزرگی می‌شوند. باید بازی‌های بیشتری انجام بدهند تا بهتر در موردشان قضاوت کنیم. فوتبال ایران در 10-20 سال گذشته ستاره‌ها و پدیده‌های زیادی داشته است اما در این فصل هنوز نمی‌توان با قطعیت گفت که کدام بازیکنان پدیده یا ستاره خواهند شد.

وی با اشاره به شرایط فنی مسابقات عنوان کرد: اگرچه در این نیم‌فصل بازی‌های کسل کننده‌ای را شاهد بودیم اما برخی بازی‌ها بسیار جذاب و تماشایی از کار درآمده است. با این حال در مورد مثلاً بازی پرسپولیس و نساجی می‌توانم بگویم در کمال تعجب نساجی دفاعی بی‌هدف، بی‌برنامه و بدون تاکتیک را ارائه کرد. واقعاً ضعیف‌ترین دفاع تاریخ را در تیم نساجی در این بازی شاهد بودیم. دیدید که بیرانوند در این بازی پاس گل داد. به جز یک گل سایر گل‌های پرسپولیس را می‌توان حاصل اشتباه محض دفاع نساجی دانست که تعجب‌آور بود.

مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران در مورد اینکه کدام تیم از نظر فنی فوتبالی خوبی را ارائه می‌کند،گفت: پرسپولیس نسبت به بقیه تیم‌ها از نظر فنی تیم‌تر است و بازیکنان شرح وظایف‌شان را به خوبی در زمین اجرا می کنند اما استقلال در بازی با تراکتور یک تیم از هم گسیخته بود و فوتبال خوبی را به نمایش نگذاشت.

ابراهیمی با اشاره به نقص هافبک‌ها در فوتبال ما اظهار داشت: هافبک‌ها نقش پررنگی در فوتبال دارند. هافبک یعنی دفاع وسط اما در فوتبال ما هافبک‌ها نقش‌شان را به خوبی اجرا نمی‌‌کنند. برخی تیم‌ها هم در این نیم‌فصل به دنبال جمع کردن تک امتیازها بودند. برخی مربیان هم می‌گفتند یا باید ببازیم یا ببریم اما واقعیت این است که دفاع در فوتبال خودش نقش مهمی دارد. سپاهان هم تیم پرنوسانی نشان داد. مثلاً در یک بازی به پیکان باخت. با این حال پنج تیم اول جدول لیگ یعنی پرسپولیس، سپاهان، استقلال، تراکتور و گل‌گهر معمولاً تیم‌های مدعی فوتبال ما هستند گاهی یکی دو تیم هم به این جمع اضافه یا کم می‌شود.

وی در مورد تأثیر مربیان خارجی مثل مرایس در سپاهان، ساپینتو در استقلال و خمز اسپانیایی در تراکتور عنوان کرد: مرایس سرمربی تیم سپاهان را می‌پسندم او مربی بسیار خوبی است اما ساپینتو در استقلال هنوز آنطور که باید و شاید خودش را نشان نداده هرچند کنار خط بسیار شلوغ‌کن است اما هنوز عیار ساپینتو به طور کامل در فوتبال ما مشخص نشده است. نمی‌دانم او شرح وظایف بازیکنان را به آنها گوشزد می‌کند چون بازیکنان شرح‌ وظایف‌شان را در زمین به خوبی اجرا نمی‌کنند. میانه زمین ا ستقلال راحت از دست می‌رود. مثلاً در همین بازی استقلال و تراکتور بعد از اینکه دو گل خوردند این تیم کاملاً بی‌برنامه بازی کرد. اما ما یکبار با پرسپولیس مقابل تراکتور سه گل خوردیم و در نهایت 4 بر 3 پیروز شدیم. در مورد خمز سرمربی اسپانیایی تراکتور هم فعلاً نمی‌توانم چیزی بگویم زیرا شناخت دقیق و کاملی از او ندارم.

مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران در مورد اینکه احتمال دارد استقلال با ساپینتو قطع همکاری کند، گفت: اگر چنین تصمیمی دارند شاید به خاطر عملکرد او در تمرینات است من براساس مسابقات تیم‌ها در مورد مربی‌شان صحبت نمی‌کنم و در تمرینات تیم‌ها نیستم. شاید او رفتارش در طول هفته با بازیکنان به گونه‌ای مثبت نبوده و ضعیف عمل می‌کنند که چنین تصمیمی می‌خواهند بگیرند چون بعید است به خاطر باخت 2 بر صفر مقابل تراکتور بخواهند او را برکنار کنند ما که در تمرینات تیم‌ها نیستیم شاید این مربی در طول تمرینات از لحاظ روحی و روانی مسائل و ضعف‌هایی دارد که در این صورت مدیرعامل باشگاه با کمک گروه فنی‌اش باید آن مربی را دقیق‌تر ارزیابی کنند.

ابراهیمی در مورد اینکه در نیم‌فصل اول کدام بازیکنان از نظر او پدیده بودند یا پدیده خواهند شد، عنوان کرد: من 50 سال مربی بودم. اکنون اگر بخواهم اسم بازیکنی را بگویم ممکن است شرایط آن بازیکن در آینده تغییر کند بهتر است فعلاً اسمی از هیچ بازیکنی نبریم. اجازه بدهیم 3-4 هفته دیگر از لیگ بگذرد تا ببینم آن بازیکنان واقعاً ظرفیت پدیده شدن یا ستاره شدن را دارند یا خیر؛ پدیده یعنی بازیکنی که هیچکس او را نمی‌شناخته و یکباره به سطح اول فوتبال می‌رسد.

وی با اشاره به خاطره‌ای از مهدی طارمی گفت: پدر مهدی کمک مربی من در بوشهر بود. مهدی و برادرش هر دو فوتبالیست بودند. برادرش یک هافبک وسط عالی بود و مهدی آن زمان 16 سال داشت که پدرش به من گفت اجازه مهدی هم در تمرینات ما حاضر شود که من هم گفتم بیاید. بعداً من مهدی طارمی را به علی دوستی‌مهر معرفی کردم اما او یک هفته بعد طارمی را خط زد و گفت مهاجمانی بهتر از او دارم نمی‌توانستم به او خرده بگیرم چون طارمی در آن زمان 16 سال داشت و شاید بازیکنان بهتری در تمریناتش بودند اما در نهایت طارمی بعدها به سربازی رفت و در فوتبال بوشهر بازی کرد تا اینکه علی دایی او را به پرسپولیس آورد و اکنون تبدیل به یک ستاره بزرگ در جهان فوتبال شده است. برادر طارمی هم یک هافبک وسط فوق‌العاده بود اما بنا به دلایلی که نمی‌توانم بگویم فوتبالیست بزرگی نشد.

مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران در مورد اینکه با توجه به اختلاف 5 امتیازی پرسپولیس در نیم‌فصل اول می‌توان این تیم را قهرمان لیگ دانست، اظهار داشت: خیر، 5 امتیاز اختلاف زیاد نیست. اکنون خیلی زود است بخواهیم در مورد قهرمان لیگ برتر صحبت کنیم. به نظر من در هفته بیستم لیگ برتر چهره اصلی قهرمان لیگ مشخص می‌شود و می‌توان در موردش با قطعیت بیشتری نظر داد.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *