• info@hipotrip.ir
  • ایران - مشهد

گردشگری اسپانیا رکورد زد

گردشگری اسپانیا رکورد زد

گردشگری اسپانیا رکورد زد

هم رسانی

  • فیسبوک
  • لینکداین
  • توئیتر

ednh.news Sun, sand and social distancing: Spain seeks tourism revival

انجمن گردشگری اسپانیا (Exceltur) اعلام کرد علی رغم تورم بالا، صنعت گردشگری اسپانیا برای دومین سال متوالی در سال ۲۰۲۳ رکورددار کسب درآمد است.

به گزارش «دنیای سفر» به نقل از دیلی صباح، این موسسه پیش بینی کرد که درآمد گردشگری اسپانیا پس از شروع بسیار خوب سال و انتظارات مثبت از این بخش به ۱۷۲.۲ میلیارد یورو (۱۸۹ میلیارد دلار) برسد.

این افزایش ۸.۳ درصدی نسبت به رکورد ۱۵۹ میلیارد یورویی ثبت شده در سال ۲۰۲۲ و افزایش ۹.۴ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۹ قبل از شیوع بیماری همه گیر کووید ۱۹ در بخش گردشگری در اسپانیا خواهد بود.

این گروه در بیانیه ای اعلام کرد: این سناریوی مرکزی مبتنی بر تداوم تقاضای قوی داخلی و تثبیت بهبودی در کشورهای اروپایی است که بیشتر گردشگران خارجی از آنجا آمده اند.

صنعت گردشگری اسپانیا نیز امسال باید از افزایش بازدیدکنندگان از نقاط دورتر مانند آسیا و آمریکای شمالی بهره مند شود زیرا محدودیت های مسافرتی همه گیری برداشته شده است.

اسپانیا دومین مقصد گردشگری محبوب جهان پس از فرانسه در سال ۲۰۲۲ پذیرای حدود ۷۱.۶ میلیون بازدیدکننده خارجی، آن هم عمدتا از بریتانیا، فرانسه و آلمان بود.

در حالی که این رقم از ۳۱.۱ میلیون بازدیدکننده در سال ۲۰۲۱ بیشتر بود اما هنوز کمتر از رکورد ۸۳.۷ میلیون بازدیدکننده خارجی است که در سال ۲۰۱۹ و قبل از شیوع بیماری همه گیر وارد این کشور شده بودند.

گردشگری حدود ۱۲ درصد از تولید ناخالص داخلی اسپانیا را تشکیل می دهد و کاهش ورودی ها به چهارمین اقتصاد بزرگ منطقه یورو ضربه سنگینی می زند.

انجمن گردشگری اسپانیا (Exceltur) هتل ها، استراحتگاه ها، شرکت های حمل ونقل، اجاره اتومبیل و کسب و کارهای سرگرمی را طبقه بندی می کند.

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *