• info@hipotrip.ir
  • ایران - مشهد

گورستانی متعلق به قرن دوم میلادی در پاریس کشف شد

گورستانی متعلق به قرن دوم میلادی در پاریس کشف شد

گورستانی متعلق به قرن دوم میلادی در پاریس کشف شد

هم رسانی

  • فیسبوک
  • لینکداین
  • توئیتر

شبکه تلویزیونی ب.اف.ام فرانسه بزرگ ترین گورستان گالو – رومی لوتس – gallo-romaine de Lutèce در پاریس

گورستانی متعلق به دوران باستان – قرن دوم میلادی – شامل اسکلت‌ها، گلدان‌ها و حتی هدایا و پیش‌کش‌ها در پی کاوش در ایستگاه RER Port-Royal پاریس کشف شد.

به گزارش «دنیای سفر» از شبکه تلویزیونی ب.اف.ام فرانسه، این بزرگ ترین گورستان گالو – رومی لوتس – gallo-romaine de Lutèce است که تاکنون کشف شده؛ یک کشف استثنایی که در حین کار در ایستگاه مترو پورت رویال منطقه چهاردهم پاریس به دست آمد.

لوتِس – Lutèce، شکل فرانسوی شده نامی است که رومی‌ها از Lutetia یا Lutetia Parisiorum برای تعیین شهر گالو-رومی که امروزه به نام پاریس و oppidum شناخته می‌شود، استفاده می‌کنند.

به دنبال یک حفاری بزرگ باستان‌شناسی که از ۶ مارس، گنجینه‌های مربوط به قرن دوم کشف شده است؛ بیش از ۵۰ قبر شامل مردان، زنان و کودکان در زمینی به مساحت ۵۰ متر مربع در چند متری ایستگاه پورت رویال دفن شده بودند.

گووه نائل د فورژ – Gwenaëlle Desforges باستان‌شناس موسسه ملی تحقیقات باستان شناسی و پیشگیری(Inrap) به شبکه ب.اف.ام فرانسه در ایل دو فرانس گفته ما به ندرت اسکلت‌های کامل را در این حالت کشف کردیم که اغلب توسط شبکه تندرو منطقه‌ای مترو یا یک ترانشه (فرورفتگی) و دیگر گورها به حالت متقاطع درآمده‌اند.

به گفته دومینیک گارسیا – Dominique Garcia رئیس موسسه، این گورستان به احتمال زیاد پاریسی – Parisii است؛ مردم گالی که در لوتس که تحت سلطه رومیان بود، ساکن شده بودند.

در برخی از این قبرها هدایایی مانند گلدان و کفش به دست آمده است.

در قرن پنجم، زمانی که Lutèce به طور قطعی نام لاتین خود را به دلیل کاهش قدرت رومی از دست داد، این شهر توسط قومیت ساکنان آن اشغال شد.

کامیل کولونا – Camille Colonna رئیس تحقیقات باستان شناسی و مردم شناس موسسه ملی تحقیقات باستان شناسی، این کشف را غیر منتظره خوانده و گفته خوشحالیم که این گورستان از زمان قرن نوزدهم و آثار بزرگ هاسمان دیده یا حفاری نشده است.

این گورستان موسوم به سنت ژاک که بزرگترین شهر گالو-رومی است، به این دلیل شناخته شده بود که در قرن نوزدهم تا حدی حفاری در آن صورت گرفت؛ گورستانی که هرگز حفاری نشده و حفظ شده است.

دومینیک گارسیا به خبرگزاری فرانسه گفته از دوران باستان به این سو هیچ کس این گورستان را ندیده بود.

او می‌گوید: این کاوش‌ها، دریچه‌ای واقعی به دنیای تشییع جنازه پاریس در دوران باستان باز می‌کند. این در حالی است که تاریخ باستانی پایتخت به طور کلی ناشناخته باقی مانده است.

پایان کاوش‌ها برای ۲۸ آوریل (هشتم اردیبهشت) برنامه ریزی شده است که محققان در مدت دو سال گزارش را به مقامات اعلام خواهند کرد.

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *