قوانین و مقررات

شرایط و ضوابط عمومی

 

1. وب سایت فروش اینترنتی بلیط هواپیمای هیپوتریپ بر اساس مجموعه قوانین جمهوری اسلامی ایران، قوانین و مقررات جرایم اینترنتی و تجارت الکترونیکی فعالیت می کند. خریدار ضمن خرید اینترنتی بلیط، متعهد می شود که کلیه ی قوانین و مقررات خرید بلیط هواپیما رعایت کند.

2. کلیه حقوق مربوط به محتوای موجود در سایت محفوظ و استخراج یا کپی از هر یک از بخش های سایت تنها با کسب اجازه رسمی از فراز لاد باستان میسر است. همچنین هرگونه سوء استفاده از نام فراز لاد باستان یا هیپوتریپ ممنوع می باشد و در صورت وقوع از طریق مراجع ذیصلاح مورد پیگرد قانونی قرار می گیرد.

 

3. کلیه اطلاعات شخصی کاربران در سایت به جز برای مراجع قانونی ذیصلاح که در قانون به صراحت به آنها اشاره شده، کاملاً محرمانه و محفوظ است و هیپوتریپ تمام تلاش خود را برای محافظت از اطلاعات شخصی کاربران به عمل می آورد. به همین منظور هر فعالیتی به منظور نفوذ یا تخریب سایت مورد پیگیری قرار گرفته و در صورت لزوم از طریق مراجع قانونی مورد پیگرد قرار می گیرد.

4. کلیه خریداران، کاربران و مسافران باید از صحت اطلاعات وارد شده در سایت اطمینان حاصل کنند. در صورت عدم اعتبار و صحت این اطلاعات، مسئولیت عواقب احتمالی بعدی مانند نیاز به صرف هزینه مجدد برای تهیه بلیط جایگزین، بر عهده خود کاربر است.

5. پس از انجام عملیات پرداخت جهت خرید بلیط هواپیما، باید اطلاعات مورد نظر تایید و قطعی شوند. در این صورت، تایید پرداخت از طریق پیامک و ایمیل به خریدار اعلام و بلیط برای وی ایمیل می شود. در پرداخت های ناموفق، هزینه پرداخت شده به حساب خریدار بازگشت داده می شود.

6. در پروازهای چارتر، ارائه یک نسخه از بلیط چاپ شده و در پروازهای سیستمی، ارائه شماره بلیط به همراه کارت شناسایی معتبر به کانتر هواپیمایی مربوطه الزامی است. همچنین بلیط خریداری شده قابل واگذاری یا فروش به غیر نیست و هنگام پذیرش مسافر در فرودگاه، باید اطلاعات هویتی بلیط با کارت شناسایی یا پاسپورت مسافر مطابقت داشته باشد. در غیر این صورت مسئولیت آن بر عهده خریدار بلیط است.

7.  پاسپورت مسافران در پروازهای بین المللی، می بایست حداقل دارای 6 ماه اعتبار باشد. در غیر این صورت مسئولیت ناشی از عدم توجه به آن بر عهده مسافر خواهد بود. همچنین در پروازهای بین المللی که مسافر اقامت یا ویزای کمتر از 6 ماه در کشور مقصد را دارد باید نسبت به خرید بلیط برگشت نیز اقدام نماید. در صورت عدم رعایت این موضوع مسئولیت عواقب آن از جمله ممانعت در سوار شدن بر عهده مسافر خواهد بود. همچنین مسئولیت دریافت ویزا با توجه به قوانین کشور مقصد بر عهده خریدار بلیط می باشد و هیپوتریپ در این خصوص مسئولیتی ندارد.

8. وب سایت فروش اینترنتی بلیط هیپوتریپ تنها اقدام به فروش اینترنتی بلیط هواپیما می کند و در قبال شرایط کنسلی، تاخیر یا تعجیل پرواز مسئولیتی بر عهده ندارد. با این حال خود را موظف می داند در صورت بروز خطا از جانب شرکت هواپیمایی یا چارتر کننده، موضوع را بر اساس اسناد و مدارک به نفع مسافر تا حد ممکن پیگیری نماید.

9. کلیه پروازها به صورت یک طرفه به فروش می رسد و در صورت نیاز به بلیط رفت و برگشت، خریدار باید پرواز برگشت را نیز جداگانه خریداری نماید. همچنین پروازهای رفت و برگشت هیچ ارتباطی به یکدیگر ندارند و  لغو یا کنسلی هریک بر دیگری تاثیری نمی گذارد.

 

 

 

شرایط و ضوابط رزرو و خرید بلیط چارتر

1. پروازهای چارتری در مقایسه با پروازهای سیستمی با تغییرات بیشتری مواجه هستند و حتی گاهی ممکن است بلیط صادر شده قابل استفاده نباشد. هیپوتریپ تمام تلاش خود را به منظور عدم وقوع این اتفاق به کار گرفته و در غیر این صورت ضرر بوجود آمده را از طریق ارائه بلیط جایگزین یا عودت مبلغ بلیط جبران می نماید.

 

2. بر اساس مقررات سازمان هواپیمایی کشوری، مسئولیت کنسلی، تاخیر یا تعجیل در زمان انجام پرواز، بر عهده ی شرکت می باشد. تنها در صورت لغو کامل پرواز چارتر و عدم دریافت بلیط جایگزین از طرف چارتر کننده، مبلغ بلیط به طور کامل عودت داده خواهد شد.

3. اگر مواردی چون تاخیر بیش از 2 ساعت یا نقص فنی هواپیما، منجر به انصراف شما از پرواز شود، می توانید بلیط مُهرشده توسط نماینده ایرلاین را به آدرس شرکت به وسیله پست سفارشی، ارسال نمایید. پس از آن همکاران ما در بخش پشتیبانی، درخواست انصراف شما را پیگیری می کنند. تاخیر بیش از دو ساعت، شامل جریمه کنسلی نمی شود.

 

4. درصورت No-Show شدن مسافر(مسافری که پرواز خود را انجام ندهد)، بلیط به طور کامل سوخت خواهد شد. همچنین مسافری که در محدوده 24 ساعت مانده به پرواز، بليط خود را باطل نمايد نیز No-Show محسوب می شود.

 

5. لغو بلیط از طرف مسافر تا قبل از 24 ساعت مانده به پرواز هواپیما، طبق قوانین کنسلی هر چارتر کننده متفاوت است. پس از لغو پرواز توسط مسافر، هیپوتریپ درخواست استرداد هزینه را به چارترکننده مربوطه ارسال و آن را پیگیری می نماید. تنها در صورت پذیرش این درخواست از سوی چارتر کننده، جریمه از قیمت بلیط کسر شده و مابقی هزینه بلیط، به طور آنلاین بین 24 تا 72 ساعت به حساب مسافر برمی گردد.

 

6. قیمت بلیط هواپیما چارتر برای کودکان زیر 2 سال، متفاوت است. این قیمت در زمان رزرو اینترنتی بلیط هواپیما نمایش داده می شود.

 

برچسب ها {{item.name}}