۶ راه ساده و کاربردی برای حفظ تناسب اندام در سفر

در سفر به مقاصد مختلف آن‌قدر سرگرم خوردنی‌های خوشمزه و لذت‌ خوردن غذاهای مختلف می‌شویم که حفظ تناسب اندام در طول سفر آخرین چیزی است که به ذهن‌مان می‌رسد! البته که نمی‌شود در سفر به مقصدی تازه‌، غذاها و شیرینی‌های معروفش را امتحان نکنیم و این تجربه هم مساوی است با چند کیلو اضافه‌وزن…

ورزش و تناسب اندام در سفر

چگونه در سفر چاق نشویم
عکس از: sendoksayur.co

با همان وزنی که به سفر رفته‌ایم، بازگردیم!

معمولا تا وقتی از سفر برنگشته‌اید و واکنش اطرافیان‌ را در مورد اضافه وزن‌تان ندیده‌اید، متوجه این موضوع نمی‌شوید. دلیلی ندارد برای حفظ تناسب اندام در طول سفر خودتان را از خوردن غذاهای خوش‌مزه‌ای که شاید تنها یک بار موقعیت امتحان کردن‌شان را داشته باشید، محروم کنید. در این مطلب ۶ راهکار ساده را به شما معرفی می‌کنیم که به کمک آنها می‌توانید -بدون رژیم‌گرفتن- تناسب اندام‌تان را در سفر حفظ کنید.

از محیط اطراف‌تان بهره ببرید

از منظره های طبیعی جهت ورزش استفاده کنید
عکس از: TripSavvy

این گزینه برای آن‌دسته از مسافرهایی است که کمی تنبلند اما همچنان می‌خواهند هیکل‌شان متناسب بماند! در هر نقطه‌ای از دنیا می‌توانید فعالیت‌های فیزیکی مشخصی را انجام دهید.به سفر ساحلی رفته‌اید؟ شنا را به عنوان یک ورزش عالی انتخاب کنید. مقصدتان کوهستانی است کوهنوردی سبک انجام دهید. در شهر هستید؟ قدم بزنید! تا جایی که می‌توانید از پله‌ها استفاده کنید و ساک‌ها (ساک خرید، چمدان، کیف و…) را بلند کنید.

به یک کلاس ورزشی محلی بروید

به یک کلاس ورزشی محلی اطراف خود بروید
عکس از: master.as

یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای حفظ تناسب‌اندام و آشنایی با فرهنگ مقصدی که به آن سفر کرده‌اید، این است که در یک کلاس ورزشی ثبت‌نام کنید. منظور از ورزش لزوما بدنسازی یا ایروبیک نیست. می‌توانید در کلاس‌های رایگان یوگا که در کشورهایی مثل هند و تایلند برگزار می‌شوند شرکت کنید یا در نروژ اسکی را امتحان کنید. این ورزش‌ها ارتباطی نزدیک با فرهنگ کشورها دارند؛ در نتیجه با یک تیر دو نشان می‌زنید! می‌توانید در هر مقصدی -چه در ایران و چه خارج از ایران- ورزشی را امتحان کنید که به فرهنگ آن منطقه نزدیک‌تر باشد. با یک جستجوی ساده‌ی اینترنتی باشگاه‌ها یا مکان‌هایی را در مقصد پیدا می‌کنید که ورزش مورد علاقه‌تان را آموزش می‌دهند.

بیشتر بخوانید :   با این فیلم ها سفر کنید

از لوازم TRX استفاده کنید

از ورزش تی ار ایکس استفاده کنید
عکس از: fernat.com

TRX ورزشی هوازی است که برای انجام تمرین‌های آن از بندهای ویژه‌ای استفاده می‌شود. این بندها به وسیله‌ی بست‌های مخصوص به نقاط مختلفی مثل در یا میله‌های سقفی متصل می‌شوند. از آن‌جایی که بندها حجم و وزن زیادی ندارند، حمل‌شان بسیار آسان است و در هر مکانی می‌توانید جایی برای متصل کردن این ابزار و انجام ورزش‌های هوازی و عضلانی پیدا کنید.

از منابع آنلاین استفاده کنید

ویدیوهای انلاین آموزش ورزش را تماشا کنید
عکس از: nytimes.com

با یک سرچ ساده در اینترنت می‌توانید ویدیوهای آموزشی زیادی را پیدا کنید که در آنها انجام حرکات ورزشی مختلف -به ساده‌ترین شکل ممکن- آموزش داده شده‌اند. یکی از مزایای این ویدیوها همیشه‌در‌دسترس بودن‌شان است؛ می‌توانید در هر جایی که هستید حرکات ورزشی را به کمک آنها تمرین کنید. تمام تجهیزاتی که نیاز دارید اینترنت و یک گوشی هوشمند است.

 هوشمندانه غذا بخورید

هوشمندانه غذای خود را انتخاب کنید
عکس از: williamscountyhealth.org

این کار به معنی رژیم‌گرفتن نیست؛ گرچه ۷۰ تا ۸۰ درصد اضافه‌وزن به غذاهایی که می‌خوریم مربوط می‌شود. متناسب‌بودن در سفر یعنی انتخاب هوشمندانه‌ی غذا. اغلب افراد نگرانند که مصرف چربی باعث افزایش وزن‌شان شود. با این وجود علت اصلی افزایش وزن، مصرف زیاد کربوهیدرات‌هایی مثل برنج، سیب‌زمینی و نودل است. یک وعده غذای متعادل و سالم که شامل پروتئین ساده (مرغ، توفو، تخم‌مرغ و…) و کربوهیدرات‌های مفید (سبزیجات) باشد، تمام مواد غذایی مورد نیاز بدن‌تان را تأمین می‌کند و تا مدتی طولانی‌تر سیرید. در سفر به اغلب کشورهای آسیایی که ِسرو انواع ترکیبات نودل در آنها رایج است، می‌توانید به جای نودل از توفو و سبزیجات استفاده کنید یا حجم نودل وعده‌ی غذایی‌تان را بسیار کم کنید. در کشوری مثل مالزی می‌توانید به جای سفارش دادن غذاهای برنجی، گزینه‌های غذایی متنوع و خوش‌مزه‌ای را امتحان کنید که بدون برنجند. فقط کافی است در منوی غذا دنبال پروتئین‌های سالم و سبزیجاتی بگردید که دوست دارید همراه غذایتان مصرف کنید.

بیشتر بخوانید :   با این کتاب‌ها به دور دنیا سفر کنید

در سفر بیشتر بخورید!

غذاهای درست با پروتئین کافی بخورید
عکس از: EatingWell

در کنار انتخاب غذای مناسب، افزایش تعداد دفعات غذاخوردن هم می‌تواند به حفظ تناسب‌اندام‌تان در طول سفر کمک کند. سعی کنید کنار سه وعده غذای اصلی، دو بار در طول روز اسنک‌های سالمی مثل میوه، آجیل و غیره مصرف کنید. این کار باعث می‌شود تا سوخت و ساز بدن‌تان افزایش پیدا کند و در نتیجه کالری بیشتری بسوزانید؛ در عین حال در طول روز کم‌تر احساس گرسنگی می‌کنید.

متناسب ماندن در طول سفر شاید اولویت شما نباشد، با این وجود توجه به این موضوع باعث می‌شود سفر بهتری داشته باشید. هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی ممکن است با محلی‌های زیادی آشنا شوید، غذاهای متفاوت‌تری را امتحان کنید و با پیاده‌روی محیط اطراف‌تان را بهتر بشناسید. احساس سلامتی و شادابی باعث می‌شود تا سفر لذت‌بخش‌تری داشته باشید.

مطالب مرتبط :

۲ نظر در “۶ راه ساده و کاربردی برای حفظ تناسب اندام در سفر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

back to top