۰۲۱-۹۶۶۲۳۴۰۰

هیپوتریپ سامانه اینترنتی ارائه‌ دهنده خدمات سفر شامل فروش بلیط هواپیما، رزرو هتل، برگزاری تورهای داخلی و خارجی، تهیه بیمه مسافرتی و دیگر خدمات مسافرتی است. هیپوتریپ تمامی مجوزهای لازم برای ارائه خدمات در حوزه گردشگری را داراست؛ این مجوزها شامل مجوز بند الف از سازمان هواپیمایی کشوری به منظور فروش بلیط پرواز داخلی و خارجی، مجوز بند ب از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری جهت رزرو هتل و صدور ووچر و مجوز بند ج از سازمان هواپیمایی کشور برای حمل بار هوایی است. هیپوتریپ همچنین از سوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماینده فروش بلیت هما و سایر شرکت‌های طرف قرارداد آن در خطوط داخلی و بین‌المللی است. با توجه به این مجوزها و نمایندگی‌ها، هیپوتریپ با تضمین پایین‌ترین قیمت برای خرید شما و با پوشش تمام خطوط هوایی موجود در ایران و هتل‌های با کیفیت در ایران و سراسر جهان، لذت خرید مطمئن و آسان را به شما هدیه می‌دهد. از آنجایی که آسایش و رضایت مشتری برای ما اولویت دارد پشتیبانی ۲۴ ساعته هیپوتریپ تجربه‌ی جدیدی در خرید آنلاین را برای شما به ارمغان می‌آورد. لازم است به این نکته هم اشاره کنیم که وب‌سایت هیپوتریپ دارای نماد اعتماد الکترونیک از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و همچنین دارای نشان ملی ثبت از مرکز فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال است.

در صفحه اصلی وب‌سایت گزینه ورود را انتخاب کنید. در پایین فرم ورود با انتخاب گزینه ثبت‌نام، فرمی برای شما باز می‌شود که شما تنها با وارد کردن ایمیل، شماره تلفن همراه و رمز عبور مورد نظرتان و در نهایت کلیک روی دکمه ثبت‌نام، این فرآیند را کامل می‌کنید.

پس از ورود به وب‌سایت با انتخاب مبدا و مقصد، تاریخ رفت یا برگشت، تعداد افراد و نوع کلاس پروازی روی گزینه جستجو کلیک کنید، پس از چند ثانیه نتایج برای شما نشان داده می‌شود. شما می‌توانید از بین نتایج نمایش داده شده به‌ راحتی پرواز مد نظرتان را انتخاب کنید. پس از انتخاب بلیت مورد نظر، شما به صفحه ورود اطلاعات هدایت می‌شوید. در این صفحه اطلاعات خریدار و مسافران را وارد کرده و عملیات پرداخت را انجام دهید. دو راه برای پرداخت وجود دارد پرداخت اعتباری و پرداخت اینترنتی. شما می‌توانید در صورت داشتن کد تخفیف قبل از ورود به درگاه بانکی با انتخاب گزینه کوپن تخفیف، کد تخفیف را وارد کنید. پس از انتخاب روش پرداخت و موافقت با قوانین و مقررات شرایط خرید، عملیات خرید بلیط را تکمیل نمایید. برای انجام عملیات پرداخت شما به درگاه بانک هدایت می‌شوید. پس از پرداخت و بازگشت به سایت هیپوتریپ، بلیط هواپیما شما صادر خواهد شد و همزمان به آدرس ایمیل شما ارسال می‌شود. شما می‌توانید از طریق بخش سفارش‌ها، بلیط‌‌های خریداری شده خود را ببینید. در صورتی که می‌خواهید بلیت خود را کنسل کنید از همین بخش می‌توانید اقدام کنید.

پس از ورود به وب‌سایت، در قسمت هتل، شهر مقصد یا نام هتل مورد نظر خود را وارد کرده و پس از انتخاب تاریخ ورود و خروج و همچنین تعداد افراد، روی گزینه جستجوی هتل کلیک کنید. پس از کلیک، فرآیند جستجو آغاز شده و نتایج به شکل لیست‌ هتل‌های موجود، نمایش داده می‌شود. شما می‌توانید از طریق فیلترها که در سمت راست صفحه نتایج قرار دارد، نتایج جستجو را براساس درجه‌بندی هتل و قیمت هتل محدود کنید و اگر هتل خاصی را مدنظر دارید از طریق قسمت جستجوی اختصاصی نام هتل، آن را بیابید. با کلیک روی گزینه «انتخاب هتل» وارد صفحه هتل مورد نظر می‌شوید. در صفحه‌ی باز شده اطلاعات کامل هتل مانند امکانات، نقشه، دسترسی به هتل و … را مشاهده می‌کنید. در بخش رزرو هتل، قیمت‌های مختلف اتاق‌ و خدمات مختلف هتل را مشاهده می‌کنید، با انتخاب یکی از آنها به صفحه‌ ثبت سفارش و پرداخت هدایت می‌شوید. در این صفحه ابتدا اطلاعات خود و همسفران‌تان را در فرم مربوطه وارد کنید و سپس با موافقت با قوانین و مقررات شرایط خرید هتل، روی گزینه رزرو هتل و پرداخت کلیک کنید. پس از پرداخت از طریق درگاه بانکی به سایت هیپوتریپ باز می‌گردید و ووچر خود را دریافت می‌کنید. شما می‌توانید از طریق بخش سفارش‌ها، واچر رزرو هتل خود را ببینید. در صورتی که می‌خواهید رزرو خود را کنسل کنید از همین بخش می‌توانید اقدام کنید.

شما می‌توانید حساب کاربری خود را از منوی بالای سایت انتخاب و از طریق قسمت ویرایش پروفایل، اطلاعاتی را که در زمان ثبت‌نام وارد کرده‌اید، ویرایش کنید.

شما می‌توانید در صفحه‌ی اصلی وب‌سایت و در قسمت حساب کاربری که در منوی بالای صفحه قرار دارد، میزان اعتبار جاری خود را مشاهده کنید.

در صفحه‌ی اصلی وب‌سایت، با انتخاب حساب کاربری از منوی بالای صفحه، می‌توانید با انتخاب گزینه (+) و وارد کردن مبلغ مورد نظر، اعتبارتان را افزایش دهید.

شما می‌توانید در قسمت سفارش‌ها، با انتخاب گزینه دریافت بلیط، بلیط خود را دانلود نمایید. لازم به ذکر است این بلیط به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال خواهد شد.

لیست نتایج پروازها بر اساس ارزان‌ترین قیمت نمایش، مرتب شده‌اند.

در صورتی که بعد از تکمیل فرآیند خرید، بلیطی به ایمیل شما ارسال نشد ابتدا بخش spam و یا junk ایمیل‌تان را بررسی نمایید. اگر همچنان بلیط خود را دریافت نکرده‌اید، حتما از طریق شماره پشتیبانی ۰۲۱۹۶۶۲۳۴۰۰ با ما تماس بگیرید. مطمئن باشید کارشناسان بخش پشتیبانی در هر ساعت از شبانه‌روز پاسخ‌گوی شما هستند و در سریع‌ترین زمان ممکن به مشکل شما رسیدگی می‌کنند.

برای خرید از اعتبارتان کافی است پس از انتخاب پرواز و یا هتل مورد نظر و وارد کردن اطلاعات خواسته شده، در قسمت پرداخت، گزینه پرداخت اعتباری را انتخاب کنید. در صورتی که مبلغ اعتبارتان از نرخ بلیط کمتر بود برای پرداخت مابه‌التفاوت به درگاه بانکی هدایت خواهید شد.

پس از انتخاب پرواز و یا هتل مورد نظر و وارد کردن اطلاعات خواسته شده، با انتخاب گزینه کوپن تخفیف در قسمت پرداخت می‌توانید کد تخفیف را وارد کنید.

امکان تغییر اطلاعات بلیط چون تاریخ و نام مسافر تنها در بلیط‌های سیستمی وجود دارد که این مورد هم با پرداخت جریمه‌ تعیین شده از سوی ایرلاین امکان‌پذیر است. میزان جریمه‌ها در خطوط پرواز و کلاس‌های نرخی متفاوت است، برای آشنایی با میزان جریمه‌ها به بخش استرداد بلیت مراجعه فرمایید.

برای کنسل کردن بلیط ابتدا باید درخواست کنسلی را در وب‌سایت ثبت نمایید. برای این‌ کار پس از ورود به صفحه اصلی وب‌سایت با انتخاب حساب کاربری و ازطریق قسمت سفارش‌ها، بلیط صادر شده خود را مشاهده خواهید کرد، با انتخاب گزینه درخواست ابطال، درخواست شما مبنی بر کنسلی بلیط ثبت شده و در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس خواهند گرفت. لغو و استرداد بلیت تنها در بلیط‌های سیستمی وجود دارد که این مورد هم با پرداخت جریمه‌ تعیین شده از سوی ایرلاین امکان‌پذیر است. میزان جریمه‌ها در خطوط پرواز و کلاس‌های نرخی متفاوت است، برای آشنایی با میزان جریمه‌ها به بخش استرداد بلیط مراجعه فرمایید.

خیر امکان کنسل کردن و استرداد بلیط‌های چارتری وجود ندارد.

پرواز چارتر درواقع به پروازی اطلاق می‌شود که تمامی بلیت‌های آن توسط یک یا چند آژانس هواپیمایی از خط هوایی آن پرواز به شکل یک جا پیش خرید شده باشد. در این فرآیند آژانس‌های هواپیمایی بلیط مسیرهای پر رفت و آمد را خریداری می‌کنند. با خرید همه صندلی‌های یک پرواز، قیمت تمام‌شده برای شرکت‌های هواپیمایی ارزان‌تر بوده و این شرکت‌ها با فروش ارزان‌تر از قیمت معمول به مسافران، تلاش می‌کنند مشتری بیشتری کسب کنند. نرخ این بلیط‌‌ها متغیر است و بستگی به میزان تقاضا و زمان پرواز دارد.

هرچقدر تقاضا کمتر باشد یا زمان کمتری به پرواز مانده باشد نرخ این بلیط‌ها کمتر است. البته در زمان بالا رفتن تقاضا و در فرصت‌های کوتاه، ممکن است قیمت بلیط‌های چارتر از بلیط‌ های سیستمی گران‌تر هم بشوند. این پروازها برای افرادی مناسب است که مطمئن هستند نمی‌خواهند تاریخ پروازشان را تغییر دهند یا آن را کنسل کنند. اما پرواز سیستمی یا برنامه‌ای، پرواز برنامه‌ریزی شده‌ای است که خطوط هوایی آن را ارائه می‌کنند. در برنامه این پروازها زمان و ساعت پرواز و در اکثر مواقع نوع هواپیما مشخص شده است. بلیط‌های سیستمی قابل لغو و استرداد هستند و یا اگر تمایل به تغییر اطلاعات بلیط شامل تاریخ یا نام را داشته باشید با پرداخت مبلغی به عنوان جریمه این کار برای شما امکان‌پذیر است. برای آشنایی بیشتر با بلیت‌های چارتری و سیستمی، تفاوت‌ها، مزایا و قوانین مرتبط با هر کدام از آنها به صفحات مرتبط با بلیط چارتر و بلیط سیستمی مراجعه کنید.

  1. کلاس اقتصادی: کلاس اقتصادی یا به اصطلاح کلاس اکونومی، محبوب‌ترین کلاس‌ پروازی است که ما بیشترین استفاده را از آن داریم. ارزان‌ترین قیمت در میان کلاس‌های پروازی به کلاس اقتصادی اختصاص دارد. خدماتی که در این کلاس پروازی ارائه می‌شود، حداقل است. مجله، وعده غذایی سرد و ارائه آب و قهوه و در بهترین شرایط نمایشگر فیلم از جمله امکانات این کلاس پروازی است. بعضی از ایرلاین‌ها حتی وعده غذایی خاصی برای پرواز‌های کمتر از ۲ ساعت ارائه نمی‌دهند و افراد باید برای غذا و نوشیدنی هزینه‌ی جداگانه پرداخت کنند. کلاس اقتصادی بیشترین تعداد صندلی و کمترین فضای آزاد را در هر پرواز فراهم می‌کند. بلیت‌های کلاس اقتصادی خود به کلاس‌های نرخی مختلفی تقسیم می‌شوند که معمولا با حروف الفبا انگلیسی مشخص شده‌اند. این کلاس‌های نرخی عمدتا در قوانین مربوط به لغو یا استرداد و جریمه‌های مرتبط با آن و همچنین مقررات حمل بار با هم تفاوت دارند، به همین دلیل است که شما در یک پرواز در کلاس اقتصادی با قیمت‌های مختلفی مواجه هستید.
  2. کلاس تجاری: این کلاس پروازی قیمت بالاتری نسبت به اقتصادی و قیمت پایین‌‎تری نسبت به درجه یک دارد. در صنعت خطوط پروازی معمولا این کلاس حد وسط درجه یک و اقتصادی قرار دارد اما بسیاری از ایرلاین‌ها  درجه یک را حذف کرده‌اند و با کیفیت‌ترین خدماتی که ارائه می‌دهند مرتبط به کلاس تجاری است. کلاس تجاری در فواصل دورتر بیشتر تمایز خود را نشان می‌هد و در فواصل نزدیک تفاوت قابل توجه‌ای باکلاس اقتصادی ندارد. صندلی‌های کلاس تجاری معمولا جلوتر از قسمت اقتصادی و در بخش جلویی هواپیما قرار دارد. صندلی‌های این بخش راحت‌تر و فضای جلوی صندلی‌ها (legroom) بازتر و مناسب‌تر است. برخی از ایرلاین‌ها صندلی‌های تخت خواب شو به کلاس تجاری خود اختصاص داده‌اند. معروف است که می‌گویند اگر یکبار با کلاس تجاری پرواز کنید دیگر به کلاس اقتصادی رضایت نخواهید داد. در بیشتر فرودگاه‌ها مسافران کلاس اقتصادی جداگانه  پذیرش می‌شوند و کارت پرواز آنها سریعتر از مسافران کلاس اقتصادی صادر می‌شود. سالن انتظار مسافران کلاس تجاری در قسمت جداگانه‌ای قرار دارد که از آن‌ها پذیرایی ویژه‌ای به عمل می‌آید. از دیگر امکانات رفاهی این کلاس می‌توان کانتر جداگانه مخصوص رفت و آمد به هواپیما و ترمینال را نام برد. همچنین در این قسمت غذاهای گرم و سرد متنوع‌تری ارائه می‌شود و بعضی از ایرلاین‌ها قسمت مخصوص به سرو انواع نوشیدنی را نیز در این کلاس مشخص کرده‌اند.
  3. کلاس درجه یک: فرست کلاس یا کلاس درجه یک، در میان کلاس‌های پروازی از همه گران‌تر و با کیفیت‌تر است. تعداد صندلی‌های فرست کلاس محدود است و بیش از ۲۰ عدد در هر هواپیما نیست. می‌توان گفت استفاده از واژه صندلی درست نیست در واقع تخت خواب‌های بسیار راحتی در این بخش قرار دارند که شیب‌های آن‌ها تنظیم می‌شود. این صندلی‌ها بسیار راحت هستند و فاصله زیادی با بقیه صندلی‎‌ها دارند. در فرست کلاس افراد حریم شخصی زیادی دارند و به طور کامل می‌توانند دور از چشم بقیه به استراحت بپردازند، از طریق مانیتور بزرگ اختصاصی خود به مجموعه‌ی عظیمی از فیلم‌ها و سریال‌ها دسترسی داشته باشند، از اینترنت و تلفن استفاده کنند و از وسایل سرگرمی موجود نهایت استفاده را ببرند. فرست کلاس در جلوترین قسمت و بعد از بیزینس کلاس یا کلاس تجاری قرار گرفته است. مسافرین فرست کلاس، سرویس بهداشتی جداگانه دارند که مسافرین سایر قسمت‌ها (اقتصادی و تجاری) اجازه ورود به این قسمت را ندارند. غذایی که در فرست کلاس ارائه می‌شود غذای گرم است و شما می‌توانید از میان چند غذا سفارش دهید. دفعات پذیرایی در فرست کلاس به مراتب بیشتر از سایر کلاس‌های پروازی است و شما می‌توانید پیش غذا و یا دسر سفارش بدهید. فرست کلاس به مراتب بهترین انتخاب برای پروازهای طولانی مدت است. مسافرین فرست کلاس معمولا از بخش امنیتی جداگانه‌ای بدون صف عبور می‌کنند. برای این مسافران ترمینال‌های خصوصی در نظر گرفته می‌شود که وسیع‌تر و با امکانات ویژه است. از دیگر مزایای این کلاس ترانسفر اختصاصی تا هواپیماست. اگر شرایط مالی مناسبی دارید تجربه سفر با این کلاس را از دست ندهید. برای اطلاعات بیشتر در مورد این کلاس پروازی می‌توانید مقاله فرست کلاس را در بلاگ هیپوتریپ مطالعه بفرمایید.

با شماره ۰۲۱۹۶۶۲۳۴۰۰ تماس بگیرید و یا از طریق پشتیبانی آنلاین با ما در ارتباط باشید. مطمئن باشید کارشناسان بخش پشتیبانی در هر ساعت از شبانه‌روز پاسخ‌گوی شما هستند و در سریع‌ترین زمان ممکن به مشکل شما رسیدگی می‌کنند. هیپوتریپ در هر مرحله از سفر همراهتان خواهد بود.

در صورت بروز هرگونه تاخیر، تعجیل یا کنسلی بلیط از طرف خطوط هواپیمایی، مراتب از طریق ارسال ایمیل یا sms و یا تماس تلفنی به اطلاع شما خواهد رسید.

خطوط هوایی مختلف پروازهای داخلی از مبداء تهران را از طریق ترمینال‌های متفاوت فرودگاه مهرآباد مطابق جدول زیر انجام می‌دهند

ترمینال خطوط پروازی
ترمینال ۱ زاگرس و کیش
ترمینال ۲ ایران‌ایر، آتا، ایران ایر تور، معراج، قشم‌ایر و نفت
ترمینال ۴ ماهان، کاسپین، آسمان، اترک، تابان، سپاهان، ساها، سپهران

تاییدیه رزرو پروازهای سیستمی از همان لحظه خرید بلیط از طریق دفاتر مرکزی و فرودگاهی شرکت هواپیمایی برگزار کننده (نه آژانس های مسافرتی) قابل بررسی است. برای این کار کافی است شماره بلیط یا رفرنس رزرو را بخوانید. اما نام مسافرین پروازهای چارتری از دو ساعت قبل از پرواز توسط چارترکننده برای شرکت هواپیمایی ارسال خواهد شد و پیش از آن قابل بررسی نمی باشد. اما جای نگرانی نیست چون در صورت نبود نام مسافر و عدم پذیرش می توانید از گارانتی اعتبار چارترکننده استفاده کنید.

با درخواست مسافرین برای خرید بلیط، اطلاعات پروازها برای اعمال آخرین تغییرات به روز خواهد شد. این تغییرات ممکن است شامل تغییر کلاس پروازی، اتمام ظرفیت یک چارترکننده و تامین بلیط از چارترکننده جدید یا تغییر قیمت توسط چارترکننده باشد.