۰۲۱-۹۶۶۲۳۴۰۰
  • طبق مقررات سازمان هواپیمایی کشوری، مسئولیت لغو، تاخیر یا تعجیل در زمان انجام پرواز، بر عهده‌ی شرکت هواپیمایی برگزارکننده‌ی پرواز است و هیپوتریپ در قبال لغو، تاخیر و یا شرایط خاص پروازها مسئولیتی ندارد اما تمام تلاش خود را در جهت اطلاع‌رسانی از این شرایط به مسافرین به کار می‌بندد.
  • عملیات خرید بلیط در هیپوتریپ مشمول قوانین جاری تجارت الکترونیک بوده و هرگونه تخلف تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.
  • اطلاع‌­رسانی در خصوص خریدهای انجام شده از این سیستم از طریق پیامک و پست الکترونیکی انجام می‌­پذیرد. لذا مسئولیت درج صحیح شماره تلفن همراه و پست الکترونیکی به عهده خریدار است.
  • خریدار می‌­تواند برای پرداخت اینترنتی از کلیه­‌ی کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب استفاده کند. در صورتی ­که خریدار نسبت به کنسلی بلیط اقدام نماید وجه مربوط پس از کسر هزینه‌­های متعلقه تنها به حساب همان کارتی که از آن خرید انجام شده است عودت داده خواهد شد. برای این منظور خریدار بایستی اطلاعات کارت خود را در بخش مشخصات کاربری وارد نماید.
  • در فرایند خرید، در صورتی که پس از پرداخت موفق بلیط را مشاهده نکردید حتما از طریق شماره پشتیبانی ۰۲۱۹۹۶۶۳۴۰۰ با ما تماس بگیرید.
  • نام و نام خانوادگی و کد ملی مسافر باید کامل و مطابق با مشخصات کارت شناسایی باشد، مشخصات خود را باید به زبان انگلیسی مطابق با پاسپورت خود وارد نمایید. لطفا در انتخاب پرواز، تاریخ پرواز و صحت اطلاعات مسافرین دقت کنید، مسئولیت هرگونه خطای احتمالی مرتبط بر عهده مسافر خواهد بود. تغییر نام و تاریخ  بعد از خرید بلیط مستلزم پرداخت جریمه است. ضمن آنکه در پروازهای چارتری امکان این تغییرات وجود ندارد.
  • بلیط خریداری شده، متعلق به مسافری است که مشخصات او در سیستم وارد شده است و قابل انتقال به غیر نیست. در صورت عدم تطابق نام مسافر در بلیط و کارت شناسایی، مسافر پذیرش نخواهد شد.
  • در قوانین هواپیمایی کشوری، تقسیم‌­بندی مسافران از لحاظ سن، طبق روال مسافران نوزاد کم‌تر از دو سال، مسافران کودک بین دو تا دوازده سال تمام و مسافران بزرگسال بیش از دوازده سال انجام می‌شود. در صورت عدم دقت خریدار و اشتباه وارد نمودن رده‌ی سنی، از سوار شدن مسافر به هواپیما ممانعت به عمل خواهد آمد. لازم به ذکر است که در بلیط‌های نرخ مصوب، قیمت بلیط برای مسافران نوزاد، کودک و بزرگسال متفاوت است، اما در بلیط‌های چارتری و غیر قابل استرداد، قیمت بلیط کودک با بزرگسال برابر است.
  • توجه داشته باشید که در پروازهای چارتر مبلغ بلیط نوزاد در فرودگاه پرداخت می‌شود.
  • طبق قوانین سازمان هواپیمایی کشوری، ارائه مجوز پزشک برای خانم‌های باردار، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های تنفسی، صرع، آنمی شدید، دیابت ملیتوس کنترل ­نشده، بیماران دیالیزی، کسانی که از داروهای تضعیف‌کننده‌ی سیستم ایمنی استفاده می‌‌کنند و یا هرگونه بیماری که منع سفر هوایی داشته باشد، هنگام سوار شدن به هواپیما ضروری است. همچنین لازم است که این مسافران داروهای مورد نیاز خود را در طول سفر به همراه داشته باشند.
  • خریدار حق تغییر قیمت بلیط و دست بردن در مفاد بلیط به هر طریق و هر شکل و یا فروش مجدد بلیط به قیمت خرید و یا با قیمتی بالاتر از مبلغ ذکر شده را ندارد.
  • پس از انجام پرداخت و تایید آن، رزرو و خرید قطعی شده و بلیط به ایمیل مسافر ارسال می‌‌شود. هنگام مراجعه به فرودگاه، در پروازهای چارتر ارائه‌ی یک نسخه‌ی چاپ شده از بلیط و در پروازهای سیستمی، ارائه‌ی شماره‌ی بلیط به همراه مدرک معتبر شناسایی به کانتر هواپیمایی مربوطه الزامی است.
  • کنسل کردن بلیط هواپیما، مشمول جریمه‌ کنسلی است. مقدار این جریمه بنا بر قوانین هر ایرلاین و زمان درخواست کنسلی متفاوت است. این اطلاعات هنگام خرید بلیط به اطلاع مسافر خواهد رسید. مبلغ جریمه از قیمت بلیط کسر شده و مابقی مبلغ، به همان حسابی که مسافر زمان خرید از آن استفاده کرده است برگشت داده خواهد شد. این مسئله در مورد پروازهای چارتر یا غیرقابل استرداد صادق نیست و هزینه‌ی بلیط این پروازها در صورت کنسلی، غیر قابل عودت است.
  • در صورت کنسل کردن بلیط، قیمت آن با کسر مقدار جریمه بلافاصله به اعتبار کاربر سایت افزوده خواهد شد. مدت زمان بازگشت وجه، تابع مقررات بین بانکی است.
  • استرداد وجه به مشتری بابت کنسلی در بازده زمان (۲۴ الی ۷۲ ساعت ) انجام میشود. در پرواز های خارجی بستگی به استرداد هر ایرلاین می باشد.
  • در صورت لغو پرواز یا تاخیر بیشتر از دو ساعت، مسافر بایستی بلیط خود را در کانتر هواپیمایی مربوطه در فرودگاه مهر کند. با مراجعه‌ی حضوری به دفتر آژانس همراه با بلیط مهر شده، هزینه‌ی پرواز به مسافر بازگردانده خواهد شد.
  • لازم به ذکر است که اگر پرواز رفت و برگشت از دو ایرلاین متفاوت باشند، در صورت لغو پرواز رفت یا انصراف مسافر از پرواز به دلیل تاخیر بیش از دو ساعت، ممکن است لغو پرواز برگشت شامل جریمه‌ی کنسلی شود.
  • کلیه پروازهای داخلی با مبدا تهران در فرودگاه مهرآباد انجام می‌شود و اطلاعات شرکت‌­های هواپیمایی در قسمت «اطلاعات تماس ترمینال­‌ها» در سایت قابل مشاهده است.
  • در پروازهای داخلی، حضور مسافر حداقل ۲ ساعت قبل از زمان پرواز در فرودگاه الزامی است.
  • در صورت عدم تایید بانک و عدم مشاهده‌ی بلیط در منوی بلیط‌­های خریداری شده، پروازی برای شما رزرو نشده و شما می‌بایست فرآیند خرید را مجددا انجام دهید.
  • اگر در حین فرآیند خرید و پرداخت وجه بلیط، بعد از کسر مبلغ از حساب شما پرواز پر شود، مبلغ بلیط به اعتبار شما افزوده شده و می‌توانید دوباره برای خرید بلیط اقدام نمایید. کسر مبلغ از حساب شما به منزله‌ی صدور قطعی بلیط نیست.
  • هنگام مراجعه به فرودگاه بایستی پرینت بلیط و یا شماره سریال بلیط خود را به همراه داشته باشید. همچنین همراه داشتن مدارک احراز هویت از جمله کارت ملی، گذرنامه (در پروازهای خارجی) و روادید (در صورت نیاز) جهت صدور کارت پرواز الزامی است. مسافر بر طبق قوانین و مقررات جاری، موظف به رعایت الزامات قانونی برای سفر است.
  • با توجه به بعد مسافت فرودگاه‌ها نسبت به شهرها و به منظور جا نماندن از پرواز، حتما زمان لازم جهت رسیدن به فرودگاه و ترمینال‌های ورودی و خروجی را درنظر بگیرید.
  • مسافر موظف به آگاهی و اطمینان کامل از شرایط ایرلاین و پرواز خریداری شده است.
  • مسافر موظف به آگاهی و اطمینان از عدم وجود ممنوعیت برای خروج از کشور است. هیپوتریپ و ایرلاین هیچ مسئولیتی در قبال ممنوع‌الخروجی مسافرین بر عهده ندارند. لغو بلیط و استرداد مبلغ بلیت در این صورت مطابق قوانین ایرلاین انجام می‌شود.
  • گذرنامه مسافر بایستی در زمان پرواز، حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد. در غیر اینصورت از خروج وی در فرودگاه ممانعت به عمل خواهد آمد.
  • مسئولیت کنترل ویزای کشور مقصد و ویزای ترانزیت به عهده مسافر است. مسافر موظف است در زمان مراجعه به فرودگاه، ویزای معتبر جهت ورود به کشور مقصد را به همراه داشته باشد، در صورت عدم اجازه ورود به کشور مقصد و یا دیپورت شدن مسئولیتی متوجه هیپوتریپ نخواهد بود.
  • با مطالعه و پذیرش این قوانین مسافر اذعان می‌­دارد که کلیه‌­ی شرایط و ضوابط خرید از ایرلاین مربوطه را مطالعه و با اطلاع کامل نسبت به خرید اقدام کرده است، اطلاع رسانی کافی از سوی سایت هیپوتریپ به مشتری انجام شده است.
  • با مطالعه و پذیرش این قوانین مسافر اذعان می‌­دارد که اطلاعاتی همچون قیمت، تاریخ، مسیر پروازی، ایرلاین و زمان پرواز را به درستی و دقت بررسی کرده و نسبت به صحت انجام خرید خود اطمینان کافی دارد.
  • با مطالعه و پذیرش این قوانین مسافر اذعان می‌­دارد که اطلاعاتی همچون  نام و نام خانوادگی, شماره گذرنامه، تاریخ انقضا گذرنامه، تاریخ تولد، کد ملی و در صورت نیاز شماره ویزا را به درستی وارد نموده است.
  • در صورتی ­که ترکیب عنوان + نام + نام خانوادگی مسافر بیشتر از ۲۸ کاراکتر است مسافر موظف به ارائه تصویر پاسپورت به بخش پشتیبانی سایت، از طریق ایمیل info@hipotrip.com همزمان با درخواست صدور بلیط است.
  • هرگونه ادعا، دعوا، اختلاف، اقدام حقوقی، شکایت و هر نوع نارضایتی میان سایت هیپوتریپ و مسافر و کلیه موضوعات ناشی از آن باید توسط هیپوتریپ و مسافر رفع شود و مسئولیتی متوجه ایرلاین‌ها نیست.
  • هر نوع نارضایتی میان خطوط پروازی و مسافر در ارتباط با رزرو یا ابطال بلیط از جمله تاخیر یا تغییر در زمان‌بندی یا ابطال پرواز و کلیه موضوعات ناشی از آن باید توسط  خطوط هوایی و مسافر مربوطه رفع شود، در غیر این صورت شرکت مسئولیت یا دینی در این رابطه نخواهد داشت.
  • بازپرداخت هزینه بلیط برای کسانی که بلیط را خریداری کرده ولی هنگام پرواز حاضر نشده و پرواز را انجام نمی‌دهند (اصطلاحا NO SHOW)  تنها زمانی میسر است، که شرکت مبلغ بازپرداخت را از خطوط هوایی دریافت کرده باشد و مسافر موظف است نهایتا تا ۲۴ ساعت موضوع را به پشتیبانی هیپوتریپ اطلاع دهد.
  • اطلاع رسانی مناسب درباره مسافر مبنی بر پوشش عواقب احتمالی این موضوع، که بلیط یا جریمه ابطال، پس از دریافت درخواست ابطال از سوی مشتری (مسافر)، منوط به اینکه هزینه ابطال در هنگام مظنه قیمت استعلام شده و تمامی محدودیت‌ها و یا جریمه‌های وضع شده علیه خطوط هوایی شناسایی شده باشد، انجام خواهد شد.
  • جریمه ابطال یا تغییر تاریخ با توجه به نوع بلیط صادر شده و ایرلاین مربوطه متفاوت است که همزمان با صدور هر بلیط به مسافر اعلام می‌شود.
  • در صورتی که پرواز از طرف ایرلاین کنسل شود، هیپوتریپ طبق دستورالعمل ایرلاین مراتب را به اطلاع مسافر می‌رساند.
  • قوانین و هزینه‌های کنسلی در قوانین اعلام شده (Fare Rule) زمان جستجوی پرواز قابل ملاحظه است. مسافر موظف است این شرایط را قبل از خرید بلیط مطالعه کند و از این قوانین آگاه شود. هیپوتریپ هیچگونه مسئولیتی در قبال مسافرانی که بدون مطالعه قوانین، بلیط خریداری می‌کنند، ندارد.
  • کلیه پروازهای خارجی مبدا تهران، از فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) انجام می‌­شود و حضور مسافر در فرودگاه، حداقل سه ساعت قبل از زمان پرواز الزامی است.
  • مسافرانی که دارای ویزای محدود می باشند، برای صدور بلیط هواپیما، در پروازهای رفت و برگشت به محدوده ی اعتبار ویزای خود دقت لازم را به عمل آورند
  • در صورتی که مسافر نیاز به تغییر زمان یا کلاس پروازی داشته باشد بایستی حداقل ۴۸ ساعت قبل موضوع را به اطلاع واحد پشتیبانی به آدرس ایمیل info@hipotrip.com یا شماره تلفن ۰۲۱۹۹۶۶۳۴۰۰ برساند، در غیراینصورت امکان تغییر زمان یا کلاس پروازی میسر نیست. بدیهی است چنانچه هزینه‌ای از سوی ایرلاین در این خصوص اعلام گردد مسافر ملزم به پرداخت آن خواهد بود.
  • پروازهای چارتر در مقایسه با پروازهای سیستمی با تغییرات بیشتری مواجه هستند و در بعضی مواقع نادر ممکن است قابل استفاده نباشند، در چنین مواقعی و در صورت خرید بلیط جایگزین، کل هزینه‌ی بلیط جدید به همراه ما به‌ التفاوت قیمت آن، از طرف چارترکننده به شما برگردانده خواهد شد. هیپوتریپ تمام تلاش خود را می‌کند تا این ریسک را به صفر برساند.
  • در صورت کنسل شدن پرواز چارتر و عدم دریافت بلیط جایگزین از طرف شرکت، مبلغ بلیط به ‌طور کامل استرداد داده خواهد شد. قیمت بلیط چارتر برای نوزاد تا ۲ سال، بستگی به چارتر کننده پرواز و ایرلاین مورد نظر است که باید در فرودگاه تهیه شود. قیمت بلیط چارتر برای کودکان بین ۲ تا ۱۲ سال، برابر با قیمت بلیط بزرگسال است.
  • شرکت حامی فناوری اندیشه جوانان (سهامی خاص) مالک وب‌سایت هیپوتریپ است. این سایت طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران، قوانین جرایم اینترنتی و مجموعه‌ی قوانین و مقررات تجارت الکترونیکی فعالیت می‌کند.
  • هرگونه سوءاستفاده از نام هیپوتریپ، سایت اینترنتی هیپوتریپ، مکاتبه از طرف هیپوتریپ و یا استفاده از نام‌های مشابه که مشابهت و تطابق را ایجاد کند ممنوع بوده و در صورت کشف حق شکایت و پیگیری از طریق مراجع قانونی ذی‌صلاح، دادگاه‌های رسیدگی به جرائم اینترنتی در داخل و یا خارج از کشور و نیز اطلاع‌رسانی به سرویس‌دهندگان و سرویس‌گیرندگان اینترنتی قابل پیگرد خواهد بود.
  • خدمات و محتوای عرضه شده توسط وب‌سایت هیپوتریپ جهت استفاده‌ در این وب‌سایت تولید می‌شوند. هر گونه سوءاستفاده از اطلاعات، متن‌ها، عکس‌ها، نقشه‌ها، طرح‌ها، لوگو و…در این وب‌سایت پیگرد قانونی دارد و هیچ فرد حقیقی یا حقوقی مجوز استفاده از مطالب این وب‌سایت را بدون هماهنگی قبلی ندارد. ذکر مطالب این وب‌سایت در اینترنت، تنها با ذکر نام و نشانی اینترنتی وب‌سایت هیپوتریپ و لینک به مطلب ذکر شده مجاز و در رسانه‌های کاغذی نیازمند کسب اجازه‌ی کتبی از مسئولان وب‌سایت است.
  • کلیه اطلاعات شخصی کاربران در سایت به جز برای مراجع قانونی ذیصلاح که در قانون به صراحت به آنها اشاره شده باشد کاملاً محرمانه و محفوظ است و سایت هیپوتریپ متعهد محافظت از اطلاعات شخصی کاربران است. به همین منظور هرگونه تلاش­ برای نفوذ یا تخریب سایت از طریق مراجع قانونی ذیصلاح اقدام و مورد پیگرد قرار می‌­گیرد.
  • کاربران متعهد می‌شوند که اطلاعات خود را هنگام ثبت‌نام و رزرو به صورت صحیح در وب‌سایت وارد کنند. در صورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، مسئولیت عواقب بعدی این عمل بر عهده‌ی کاربران خواهد بود.
  • کاربران متعهد می‌شوند هرگونه تغییر در مشخصات فردی خود را در اسرع وقت در وب‌سایت هیپوتریپ اصلاح نمایند. در غیر این‌صورت این وب‌سایت هیچ مسئولیتی در قبال تبعات ناشی از عدم صحت اطلاعات موجود نخواهد داشت.
  • کاربر مجاز نیست امکان استفاده از حساب کاربری خود را، به اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر بدهد یا حساب خود را به فرد یا شرکت دیگری منتقل کند. هیپوتریپ هیچ مسئولیتی در قبال تبعات ناشی از عدم صحت و تطابق اطلاعات موجود نخواهد داشت.
  • تنها دارنده نام کاربری و رمز عبور، مشتری است. مسئولیت استفاده و حفاظت از رمز عبور و نام کاربری به عهده ی مشتری بوده و نیز هرگونه دریافت سفارش خدمات و پشتیبانی از طریق آن نام کاربری و رمز عبور صورت میگیرد
  • در شرایط خاص که احراز هویت کاربر از جانب شرکت ضروری تشخیص داده می‌شود، کاربر موظف است اطلاعات لازم را مطابق درخواست هیپوتریپ ارائه کند. لازم به ذکر است در صورت عدم همکاری کاربر و ارائه نکردن اطلاعات، شرکت مجوز انسداد حساب کاربر را خواهد داشت.
  • کاربر با ثبت نام در سایت هیپوتریپ می‌پذیرد که قوانین و مقررات را به صورت کامل مطالعه کرده و پذیرفته است. این قوانین ممکن است در طول زمان تغییر کند، استفاده­‌ی مستمر کاربران از سایت هیپوتریپ به معنی پذیرش هرگونه تغییر در قوانین و مقررات آن است.