• info@hipotrip.ir
  • ایران - مشهد

برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری برای ایام نوروز

  • یکشنبه / ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401122819667
  • خبرنگار : 50528
  • چاپ
برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری برای ایام نوروز

ایسنا/اصفهان مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه ویژه‌برنامه سال‌تحویل در گلستان شهدا و در پل خواجو به‌صورت هم‌زمان برگزار می‌شود، گفت: برنامه «همسفر» ویژه بازدید از موزه‌های تاریخی تحت نظارت شهرداری اصفهان برنامه‌ریزی‌شده که گرمابه علی‌قلی آقا، حمام شاهزاده‌ها، مقبره خواجه نظام‌الملک، عصارخانه شاهی و مقبره بابا قاسم از آن جمله‌اند.

مجتبی شاهمرادی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه طبق روال نوروز سال‌های گذشته، کمیته فرهنگی در ستاد سفر شهر اصفهان تشکیل و برنامه‌ریزی‌های متعدد انجام‌شده است، اظهار کرد: بر اساس تجربه موفق سال‌های گذشته که عرصه‌های تخصصی معرفی شدند و مخاطب می‌دانست که چه خدماتی را از کجا می‌تواند با کیفیت دریافت کند، امسال نیز همین اتفاق افتاد و حدود ۳۰ عرصه تخصصی در حوزه‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی خواهیم داشت، البته امسال هم‌زمانی نوروز با ماه مبارک باعث شد برنامه‌ها رنگ و بوی رمضانی بگیرد.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان ادامه داد: شعار برنامه‌های امسال «باهمیم» است، زیرا همه ایرانیان در کنار هم و دست در دست هم نوروز را پاس داشته و برای اعتلای ایران تلاش می‌کنند، ذیل این عنوان عناوین مختلفی برنامه‌ریزی‌شده است؛ برنامه «همسفر» که بازدید از موزه‌های تاریخی شهرداری به‌علاوه مکان‌هایی است که در زمان عادی باز نیستند، موزه گرمابه علیقلی آغا، حمام شاهزاده‌ها، مقبره خواجه نظام، عصارخانه شاهی و مقبره بابا قاسم جزو موزه‌های این برنامه هستند که طبق زمان‌بندی سایر اماکن تاریخی به گردشگران ارائه خدمات می‌کنند.

شاهمرادی با بیان اینکه ویژه‌برنامه سال‌تحویل در گلستان شهدا با عنوان «هم‌اکنون» و در پل خواجو به‌صورت هم‌زمان برگزار و از شبکه اصفهان پخش می‌شود، افزود: تورهای مختلف در تخت فولاد با عنوان «همین‌جا» برگزار می‌شود و طبق روال ماه رمضان آیین‌های دعا و مناجات با عنوان «هم‌نوا» در تکایا و بخش‌های مختلف این فضا برگزار خواهدشد، همزمان با پنجم رمضان آیین «هم‌آفرین» با محوریت حماسه پنجم رمضان در اصفهان با تجلیل از پیشکسوتان انقلاب برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به سایر برنامه‌های فرهنگی شهرداری در ایام نوروز گفت: بازی چالشی در تخت فولاد با عنوان «همهمه» و برنامه رمضان‌گرد که سال گذشته با محوریت گردش معنوی و بازدید از امامزاده‌ها و اماکن مذهبی_ تاریخی برگزار می‌شد با عنوان «همگرد» برگزار می‌شود. در رویداد «همکار» گردشگران می‌توانند تولید صنایع‌دستی اصفهان را در حیاط تالار تیموری تجربه کنند. برنامه «همگُرد» با محوریت زورخانه گردی در اصفهان و برنامه «هم‌تیمی» با محوریت مسابقات ورزشی «جام مولای عرشیان»، برنامه جزءخوانی و برپایی پاتوق‌های گفت‌وگو در گذر فرهنگی چهارباغ و در گلستان شهدای اصفهان، ویژه‌برنامه «همسنگر» با محوریت شهادت امام علی(ع) برای کودکان و نوجوانان نیز از دیگر برنامه‌های نوروزی است.

او ادامه داد: در ایام ماه مبارک رمضان در هر منطقه ۲ محفل جزءخوانی با عنوان «همشهری»، رویداد بازی و تفریح «هم‌بازی» در باغ غدیر، جشنواره «هم‌نورد» با محوریت بازی‌ها و فعالیت‌های مهیج مثل پرواز بادبادک‌ها در کوه صفه، برنامه «هم‌ریش» با موضوع اجرای رپرتوارهای نمایشی با موضوع زاینده‌رود، طرح کتابخانه تکانی و مبادله کتاب در کتاب‌خانه‌های شهرداری، محفل بزرگ قرآنی «هم‌قسم» با حضور قاریان بین‌المللی قرآن در گلستان شهدا، رویداد «هم‌نفس» با عنوان ویژه‌برنامه اَبَر عروسک‌ها در ناژوان، برنامه تفریحی «همدم» در باغ گل‌ها و برنامه چاووشی خوانی در محلات تاریخی برگزار می‌شود.

شاهمرادی گفت: در حال حاضر برنامه‌های فرهنگی شهرداری اصفهان شروع‌شده و به‌عنوان نمونه، برنامه «شب جادویی» با محوریت سال نو برای کودکان سختی‌دیده طی روزهای گذشته برگزار شده است.

او با بیان اینکه سال گذشته اصفهان برترین کلان‌شهر کشور در حوزه فرهنگی و گردشگری شناخته شد و تجربه اصفهان در دیگر شهرها اجرا می‌شود، ابراز امیدواری کرد که امسال نیز اصفهان در حوزه فرهنگی و گردشگری در ایام نوروز خوش بدرخشد و مردم اصفهان و گردشگران از این برنامه‌ها بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

  • سوره
  • بانی مد
  • ابرآروان
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • – ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • – نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *