• info@hipotrip.ir
  • ایران - مشهد

نحوه برگزاری مرحله دوم مقدماتی لیگ برتر بسکتبال کشور

نحوه برگزاری مرحله دوم مقدماتی لیگ برتر بسکتبال کشور

مرحله مقدماتی لیگ برتر بسکتبال کشور دوشنبه ۱۰ بهمن ماه به پایان می رسد و جایگاه تیم‌ها مشخص می‌شود.

نحوه برگزاری مرحله دوم مقدماتی لیگ برتر بسکتبال کشور

به گزارس خبرگزاری فارس، بنا بر اعلام سازمان لیگ بسکتبال، با توجه به این مهم که مرحله دوم مقدماتی قرار بود پنج شنبه ۱۳ بهمن ماه آغاز شود ، بدلیل عدمفرصت کافی برای تیم ها در راستای تهیه بلیط، مسابقات مرحله دوم با یک هفته تاخیر برگزار می شود.

بنابراین مرحله دوم از دوشنبه ۱۷ بهمن ماه آغاز خواهد شد و با در نظر گرفتن پنجره ی ششم انتخابی جام جهانی و مسابقات سوپر لیگ غرب آسیا، مسابقات در روزهای ۱۷ بهمن و ۲۱ بهمن برگزار می شود و مسابقات بعدی به پس از دیداری های تیم ملی مقابل ژاپن وچین انتقال می باد که ۱۳ اسفند خواهد بود.

با پایان یافتن مرحله اول مقدماتی ؛ تیم های اول تا چهارم در گروه اول ، تیم های پنجم تا هشتم در گروه دوم و تیم های نهم تا دوازدهم درگروه سوم بصورت رفت و برگشت با هم دیدار می کنند.بعد از مقدماتی دوم ، مرحله ی پلی آف برگزار می شود.

در این مرحله تیم های نهم تا دوازدهم برای فرار از سقوط می جنگند بطوریکه تیم نهم با دوازدهم و دهم با یازدهم به مصاف هم میروند و دو تیم به دسته ی پایین تر سقوط می کنند.

تیم های اول با هشتم ، دوم با هفتم ، سوم با ششم و چهارم با پنجم هم بصورت سه پیروزی از پنج بازی با هم رقابت می کنند تا چهار تیم برتر مشخص شوند.

نکته مهم، احتساب امتیازات در مرحله دوم مقدماتی ، در هر گروه بصورت مجزا محاسبه می شود و امکان ارتقا تیم پنجم به چهارم یانهم به هشتم وجود ندارد و در هر سه گروه با توجه به امتیازاتی که کسب می کنند ، در همان گروه خودشان منظور می شود.

برنامه کامل مرحله مقدماتی دوم پس از پایان مرحله اول اعلام می شود.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *