• info@hipotrip.ir
  • ایران - مشهد

واکنش تند چین به محدودیت های سفر

واکنش تند چین به محدودیت های سفر

واکنش تند چین به محدودیت های سفر

هم رسانی

  • فیسبوک
  • لینکداین
  • توئیتر

brightspotcdn.com محدودیت های سفر برای گردشگران چینی در فرودگاه

مقامات چین از لزوم انجام آزمایش کرونا که اخیراً روی مسافران چینی اعمال شده، انتقاد کرده و کشورهایی که برای مسافران چینی محدودیت سفری تعیین کرده اند را به اجرای اقدامات متقابل تهدید کرده اند.

به گزارش «دنیای سفر»، به نقل از گاردین، پس از آن که شماری از کشورها از اعمال محدودیت هایی برای مسافران مبدأ چین خبر دادند، دولت چین آن ها را به اجرای اقدام متقابل "تهدید کرد".

چین اکنون به دلیل لغو ناگهانی محدودیت ها و مقررات کرونایی درگیر شیوع سراسری ویروس کرونا شده است.

کشورهایی، همچون ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، هند، ژاپن و چندین کشور اروپایی دیگر به دلیل نگرانی ها درباره احتمال ظهور انواع جدید کرونا از مقررات سختگیرانه ای برای مسافرانی خبر دادند که از چین به این کشورها سفر می کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: «ما شدیدا با تلاش برای بهره گیری از مقررات مربوط به کووید برای اهداف سیاسی مخالفیم و اقدامات متقابلی را بر اساس اصل عمل متقابل انجام خواهیم داد.»

این اظهارنظرها تا به امروز تندترین نظرات چین درباره این موضوع بوده است. استرالیا و کانادا نیز این هفته به فهرست رو به رشدی از کشورهایی پیوستند که مسافران چینی را ملزم به انجام آزمایش کووید قبل از سوار شدن به هواپیما می کنند.

«الیزابت بورن»، نخست وزیر فرانسه نیز از مقررات کرونایی سفر دفاع کرده است. از روز چهارشنبه، هر کسی که از چین به فرانسه سفر می کند، باید آزمایش منفی کووید را که در ۴۸ ساعت گذشته انجام شده است، ارائه دهد.

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *