• info@hipotrip.ir
  • ایران - مشهد

کنسرت خواجه‌امیری، سمت جدید مرضیه برومند و کاهش متقاضیان سفرهای خارجی

  • شنبه / ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۲۲:۰۱
  • دسته‌بندی: فرهنگ عمومی
  • کد خبر: 1401121309631
  • خبرنگار : 71619
  • چاپ
کنسرت خواجه‌امیری، سمت جدید مرضیه برومند و کاهش متقاضیان سفرهای خارجی

کنسرت جدید احسان خواجه‌امیری، انتصاب مرضیه برومند به مدیریت خانه سینما، کاهش تقاضا برای سفرهای خارجی به علت نوسانات ارز و اعلام شهرهای پرمسافر و جایگزین در نوروز ۱۴۰۲ از اخبار مهم فرهنگی هنری روز شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ بود.

به گزارش ایسنا، در دومین هفته از اسفند ۱۴۰۱، خواننده های متعددی در تهران و شهرستانها به روی صحنه می روند تا چراغ برگزاری کنسرت‌ها را همچنان روشن نگه دارند. احسان خواجه‌امیری از جمله خوانندگان جدیدی است که در این هفته به جمع برگزارکنندگان کنسرت پیوسته است.

حرکت عجیب دختری بر صحنه تالار وحدت/مجوز ۲۰۰ قطعه موسیقی پاپ در بهمن ماه

«نی‌انبان» را همیشه در دست مردان دیده‌ایم و حرکتی عجیب محسوب می‌شود اگر زنی را ببینیم که این ساز بادی را می‌نوازند، اما محسن شریفیان نواختن این ساز سنتی بومیان جنوب را که بین زنان رایج نبوده، به دختر خود آموزش داده و همیشه در گوش او خوانده که آینده از آن زنان است؛ تا جایی که در کنسرت‌های آخر هفته گذشته‌اش، «لیانا» شگفتانه صحنه شد.

و این‌که آمار مجوزهای صادره دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بهمن‌ماه ۱۴۰۱ اعلام شد.

مرضیه برومند مدیرعامل خانه سینما شد

هیات مدیره خانه سینمای ایران مرضیه برومند فیلمساز پیشکسوت سینمای ایران را به عنوان مدیرعامل خانه سینمای ایران انتخاب کرد.

بیشتر بخوانید:

۱۲+۱ چهره روی صندلی پرحاشیه خانه سینما

همکاری داریوش خنجی با کارگردان «اَنگل»/ نمایش دو فیلم ایرانی در جشنواره سوئدی

داریوش خنجی که ده‌ها سال به عنوان مدیر فیلمبرداری کار کرده و اولین نامزدی اسکار خود را برای فیلم «اویتا» (به کارگردانی آلن پارکر) در سال ۱۹۹۶ به دست آورد و امسال نیز به جمع نامزدهای اسکار بهترین فیلمبرداری راه یافته، در فیلم جدیدش بار دیگر با کارگردان صاحب سبک کُره‌ای «بونگ جون هو» همکاری کرده است.

در ادامه اعلام شد که فیلم بلند «میان صخره‌ها» به کارگردانی مختار عبدالهی و فیلم کوتاه «تک شاخ» از محمد کمال علوی در جشنواره بین‌المللی فیلم باف در کشور سوئد به نمایش گذاشته می‌شوند.

از درگذشت یک بازیگر و حضور رابرت دنیرو در یک سریال

تا حضور احمد در جشنواره خارجی

«تام سایزمور» بازیگر آمریکایی پس از ابتلا به عارضه آنوریسم مغزی درگذشت و ساخت سریال کوتاهی با عنوان «روز صفر» و با بازی رابرت دنیرو در نخستین تجربه سریالی او به عنوان بازیگر ثابت به سفارش نتفلیکس در دستور کار قرار گرفت.

مستند «احمد» با موضوع پرتره جوانی که معلولیت مانع تحقق آرزوهایش نشده است، به بخش مسابقه یازدهمین جشنواره مستند «Liberation Docfest Bangladesh» راه یافت.

ساخت سریال‌های جدید درباره چهار شهید

معاون سیما نیز ضمن حضور در منزل دو شهید، از تولیدات جدید سیما با موضوع شهدا از جمله زندگی نامه شهیدان لاجوردی، صدرزاده، نادر مهدوی و صدوقی خبر داد.

امیرحسین مدرس مجری برنامه نوروزی شد

مدیر رادیو صبا هم ضمن اعلام برنامه‌های نوروز و رمضان این شبکه رادیویی از پخش دو ویژه‌برنامه «حرف وصل» و «دفتر نوروز» با اجرای امیرحسین مدرس خبر داد.

رونمایی از پوستر دوسالانه ملّی نگارگری ساعاتی قبل از افتتاحیه

پوستر یازدهمین دوسالانه ملّی نگارگری ایران در حالی که تنها چند ساعت تا گشایش رسمی این رخداد هنری زمان باقی است، منتشر شد.

خانه‌ای که حتی صاحبش هم ممنوع‌الورود است!

خواهرزاده جلال آل‌احمد نیز به ایسنا خبر داد که مسوولان از برگزاری مراسم سالروز درگذشت بانو سیمین دانشور در محل خانه- موزه سیمین و جلال خودداری کردند.

سفر خارجی کم‌تقاضا شد

در ادامه هم گزارشی از میزان تقاضا سفرهای خارجی در نوروز داشتیم که به گفته آژانس‌های مسافرتی سفرهای خارجی در نوروز ۱۴۰۲ تحت‌تاثیر تغییرات و افزایش نرخ ارز، کم‌تقاضا شده است. بازار سفرهای نوروزی درحالی چنین ملتهب شده که هیچ‌یک از طرح‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در راستای ارزان‌سازی و فراگیرتر شدن سفر درحالی‌که نشاط اجتماعی را رقم بزند، هنوز به نتیجه نرسیده است. هرچند پیش‌تر متولیان گردشگری و سفر گفته بودند که آن طرح‌ها مثل وام و کارت سفر و تسهیلات تبصره ۱۸، هرگز قرار نبوده در تعطیلات نوروز که اوج کار گردشگری است، اجرا شود.

شهرهای پرمسافر و جایگزین در نوروز ۱۴۰۲ اعلام شد

این در حالی بود که مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی، شهرهای پرمسافر و مقاصد جایگزین برای سفر در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ را معرفی کرد و درباره کنترل قیمت‌ها و دیگر چالش‌های سفرهای نوروزی، توضیحاتی داد.

یک جوینده گنج آماتور یک جفت گوشواره طلا جواهرنشان را در بین گنجینه‌ای از طلا و نقره، در آلمان کشف کرد.

مورد عجیب «داریوش هخامنشی» ‌در سرزمین‌های اشغالی!

تکه سفالی در ماه دسامبر ۲۰۲۲ توسط مردی کشف شد که مشغول قدم زدن در جنوب مرکزی سرزمین‌های اشغالی بود و به خاطر کشف شئی به نام «داریوش یکم» در سرزمین‌های اشغالی خبرساز شد. بر همین اساس هم، قدمت این تکه سفال به ۲۵۰۰ سال پیش نسبت داده شده بود. حالا مقام‌های باستان‌شناسی در سرزمین‌های اشغالی اعلام کردند حکاکی نام «داریوش بزرگ» ‌روی یک تکه سفال فاقد اصالت است.

نمایشگاه پوشاک در مصلی ۳ روز تعطیل شد

اعلام شد که سکوهای فروش نمایشگاه «شهر خانواده» واقع در مجموعه چهل‌سرا، از ۱۳ تا ۱۵ اسفند ماه ۱۴۰۱، به‌دلیل تغییر چیدمان غرفه‌ها، فعال نیست و نمایشگاه «شهر خانواده» از ۱۳ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ با حضور برخی از طراحان و فعالان حوزه پوشاک کشور افتتاح شد.

مروری کوتاه بر اخبار روز جمعه ۱۲ اسفند ماه:

یارعلی پورمقدم، نویسنده، بامداد جمعه، دوازدهم اسفند ماه، بر اثر سکته در خواب و در ۷۱ سالگی از دنیا رفت.

همچنین اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ به دبیری یوسف منصوری شامگاه گذشته ۱۲ اسفندماه در تالار ایوان شمس برگزار شد. رسول صدرعاملی در مراسم بزرگداشتش در این اختتامیه گفت: ما هستیم ، می‌مانیم و با هم می‌سازیم.

و آثار راه‌ یافته به بخش‌های گوناگون جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت اعلام شد.

در ادامه اعلام شد که روزنامه «سازندگی» بعد از ۱۰ روز توقف، از شنبه (۱۳ اسفندماه) منتشر خواهد شد.

در نهایت این‌که آتشکده ساسانی کازرون که گفته شده در سال ۱۳۱۸ در فهرست میراث ملی ایران ثبت شده، به پارکینگی برای خودروهای سنگین کشاورزی و سواری تبدیل شده است.

پیشنهادهایی برای خواندن:

افشای یک رابطه دردسرساز برای «دی‌کاپریو»

لوستر عجیب و غریبی که میلیون‌ها دلار فروش رفت

حاشیه‌های مهران رجبی؛ از ماجرای کانال کولر تا شلوار پلنگی

  • سوره
  • بانی مد
  • ابرآروان
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • – ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • – نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *