• info@hipotrip.ir
  • ایران - مشهد

هفته بیست و هفتم لیگ برتر| دربی 100؛ نبرد قهرمانی

هفته بیست و هفتم لیگ برتر| دربی 100؛ نبرد قهرمانی

دیدارهای هفته بیست و هفتم لیگ برتر از فردا آغاز می شود و مهم ترین مسابقه هفته و فصل ساعت ۱۶ بین دو تیم پرسپولیس و استقلال برگزار می شود که صدمین دیدار تاریخ دو باشگاه است.

هفته بیست و هفتم لیگ برتر| دربی 100؛ نبرد قهرمانی

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزار فارس، دیدارهای هفته بیست و هفتم لیگ برتر از روز یکشنبه آغاز می شود که مهم‌ترین مسابقه فصل بین دو تیم پرسپولیس و استقلال برگزار می شود و تقریبا همه بازی‌ها زیر سایه این دیدار قرار خواهد گرفت زیرا نتیجه آن می تواند در تعیین قهرمان لیگ هم اثرگذار باشد. نگاهی به دیدارهای روز یکشنبه می‌اندازیم؛

پرسپولیس- استقلال؛ دربی 100 نبرد قهرمانی

یکی از بزرگ ترین دربی های قاره آسیا فردا برگزار خواهد شد مسابقه ای که می توانست رکورد تماشاگر را در این فصل رقابت ها جابه جا کند اما به دلیل شرایط ورزشگاه آزادی و دردست تعمیر بودنش، قرار است با 15 هزار تماشاگر برگزار شود. حساس ترین دربی پایتخت می تواند جذاب ترین مسابقه تاریخ دو باشگاه هم شود زیرا در این مسابقه نباختن دستاوردی برای هیچ یک از دو سرمربی محسوب نمی شود. دو تیم احتیاط را کنار می گذارند تا هم برنده دربی شوند و هم در کورس قهرمانی از سپاهان عقب نمانند و تا روز آخر برای قهرمانی بجنگند.

دربی رفت دو تیم بعد از جام جهانی برگزار شد و دو تیم تقریبا 50 روز بود که مسابقه ای نداشتند اما فردا هر دو تیم در اوج آمادگی فنی و روحی و روانی قرار دارند. استقلال در دور برگشت لیگ 10 برد به دست آورده و فقط یک شکست مقابل سپاهان و یک تساوی با نساجی مازندران داشته است. آبی پوشان هم اکنون با 55 امتیاز و به لطف تفاضل گل بهتر صدرنشین هستند بالاتر از سپاهان قرار گرفته اند اما در پایان فصل، جدول براساس بازی رودرو تنظیم خواهد شد که سپاهان شرایط بهتری نسبت به هر دو تیم استقلال و پرسپولیس دارد. سرخپوشان پایتخت هم با 54 امتیاز در رده سوم جدول قرار گرفته اند. پرسپولیس اگر واقعا قهرمانی می خواهد باید بتواند استقلال را شکست بدهد و منتظر لغزش سپاهان در ادامه لیگ باشد؛ درست مانند استقلال.

استقلال که با 42 گل زده زهردارترین خط حمله لیگ را دارد، روی سرعت مهاجمان و وینگرهای خود در دربی حساب ویژه‌ای باز خواهد کرد. جایی که مهدی قائدی 9 گله، محمد محبی و حتی یامگا 7 گله حضور دارند. سرعت محبی و قائدی می تواند برای خط دفاع پرسپولیس ویرانگر باشد. جنگ اصلی دربی 100 هم در همین منطقه خواهد بود. جایی که پرسپولیس با 13 گل خورده به همراه آلومینیوم اراک مستحکم ترین خط دفاع لیگ را دارد.

مهاجمان پرسپولیس شرایط متفاوتی دارند و گولیسانی، مدافع خارجی پرسپولیس بهترین گلزن تیمش است که البته اکثر گل هایش را از روی نقطه پنالتی زده است. با این حال سرخپوشان هم مهاجمانی مثل عبدی، دیاباته و محمد عمری دارند که ممکن است در این دربی پایشان به گلزنی باز شود. مهدی ترابی هم یکی دیگر از بازیکنان خط جلوی سرخپوشان است که مهارشان برای خط دفاع استقلال آسان نخواهد بود.

پرسپولیس در دور برگشت 6 برد به دست آورده و سه باخت این تیم مقابل سپاهان، هوادار و فولاد خوزستان باعث شد که در کورس قهرمانی عقب تر از استقلال و سپاهان باشد وگرنه قرمزپوشان 4 امتیاز هم از این دو تیم بیشتر داشتند و صدرنشین بودند اما پرسپولیس یکباره دچار افت شد. با این حال پرسپولیس هم در حال حاضر با سه برد متوالی همراه استقلال و سپاهان از شانس‌های قهرمانی است.

سرخپوشان می دانند اگر در این مسابقه بازنده شوند دیگر عملا بخت زیادی برای قهرمانی نخواهند داشت. استقلال 6 سال است که در لیگ برتر موفق به شکست پرسپولیس نشده؛ البته در جام حذفی دو بار پرسپولیس را در این مدت شکست داده است. دو تیم هیچ بازیکن محرومی برای این بازی ندارند و همه نفرات‌شان را در اختیار دارند و کوشیده‌اند با بسته نگه داشتن تمرینات شاید حریف خود را در روز مسابقه شگفت زده کنند.

نتیجه دربی 100 با تفکر دو سرمربی و تاکتیکی که آنها برای تیم شان در نظر می گیرند آغاز می شود اما این بازیکنان در میدان هستند که نتیجه را رقم خواهند زد و باید دید بازیکنان کدام تیم در اجرای تاکتیک ها و نقشه های فنی سرمربی خود موفق تر خواهند بود. دربی رفت پرگل و جذاب شد و 4 گل داشت اما هیچ تیمی برنده نشد و با تساوی 2 بر 2 تیم ها زمین را ترک کردند ولی این مرتبه مساوی دو تیم یعنی هدیه ارزشمند سرخابی های پایتخت به سپاهان اصفهان برای قهرمانی!

اهالی فوتبال انتظار دیدن یک فوتبال زیبا، هجومی و تماشاگر پسند را از هر دو تیم دارند و هواداران هم باید بدانند با باخت تیم محبوب شان دنیا به آخر نمی رسد و زندگی ادامه خواهد داشت. بنابراین بهترین کار این است که ضمن احترام به حریف و هوادارانش از یک مسابقه مهیج فوتبال لذت ببرند.

پیام حیدری به عنوان داور مسابقه انتخاب شده است.

تراکتور تبریز- پیکان تهران؛ قرمز پوشان به دنبال سهمیه آسیایی

در حالیکه همه توجه ها به دربی صدم است اما در تبریز هم یک بازی مهم برگزار خواهد شد و قرمزپوشان تبریزی با پاکو خمز برای گرفتن سهمیه آسیایی خیز برداشته اند و می خواهند در این بازی خانگی 3 امتیاز را بگیرند. تراکتور در حال حاضر با 43 امتیاز در رده پنجم جدول لیگ ایستاده و شانس زیادی برای سبقت گرفتن از گل گهر در جدول لیگ دارد تا فصل را با عنوان چهارمی تمام کند به همین دلیل نباید دیگر امتیاز از دست بدهد. تراکتور هفته گذشته مقابل ملوان به تساوی رضایت داد.

پیکان 27 امتیازی هم که در رده یازدهم جدول لیگ ایستاده برای رسیدن به رتبه های بالاتر جدول تلاش خواهد کرد. هدف اول پیکان در بازی فردا یک امتیاز خواهد بود. پیکانی ها بازی رفت را هم یک بر صفر به تراکتور واگذار کرده بودند.

هودار تهران – گل گهرسیرجان؛ نبرد استقلالی های سابق

هوادار بعد از شکست سنگین 6 بر یک مقابل استقلال اکنون در دیداری خانگی به مصاف گل گهرسیرجان می رود که شاکله آن را استقلالی ها تشکیل داده اند و از این نظر هوادار به رقیب خود شباهت بسیاری دارد ولی تاکنون نتوانسته تیم گل گهر را شکست بدهد و در بازی رفت هم 2 بر یک شکست خورد.گل گهر با سرمربی جدید خود یک برد، یک مساوی و یک باخت کسب کرده و اگر می خواهد رتبه چهارمی اش را حفظ کند باید در بازی های باقیمانده پیروز شود زیرا در غیر اینصورت احتمال اینکه تراکتور جایگزینش شود کم نیست.

ساعت این بازی به دلیل تغییر زمان دربی تغییر کردو بازی ساعت 18:30 آغاز خواهد شد با این حال بعید است تماشاگران زیادی برای دیدن این مسابقه ورزشگاه بروند. با این حال تیم تهرانی برای دفاع از اعتبارش بازی می کند تا رتبه دهم را از دست ندهد این تیم 29 امتیازی است و گل گهر 44 امتیاز دارد.

صنعت نفت آبادان – نساجی مازندران؛ جنگ برای بقا

آخرین تلاش های نفت آبادان برای بقا در لیگ برتر را شاهد هستیم واین تیم برای بقا باید هر 4 بازی باقیمانده را ببرد. عبدالله ویسی سرمربی خوزستانی جانشین سرمربی برزیلی ناکام شده تا شاید این تیم را نجات بدهد در آنسوی میدان هم نساجی مازندران یک مربی اسپانیایی جذب کرده تا شاید ناکامی نیم فصل دوم جبران شود.

نساجی در دور برگشت هنوز بردی به دست نیاورده است و با حضور هرناندز اسپانیایی نیز فقط نوار سه باخت متوالی قطع شد و حالا این مربی باید توانایی هایش را نشان بدهد چون نساجی هم روی کاغذ در خطر سقوط است ! نکته جالب اینکه در لیگ برتر نساجی هنوز نتوانسته تیم نفت را در چند سال اخیر شکست بدهد. ویسی هم بسیار امیدوارانه از بقای تیمش در لیگ برتر صحبت می کند.

برنامه مسابقات هفته بیست و هفتم

هفته بیست‌وهفتم؛ عید سعید فطر و روز ملی خلیج فارس

یکشنبه 3 اردیبهشت

هوادار تهران – گل‌گهر سیرجان – ساعت ۱۸:۳۰ ورزشگاه شهدای پاس قوامین تهران

تراکتور تبریز – پیکان تهران – ساعت 15:30- ورزشگاه یادگار امام تبریز

پرسپولیس – استقلال – ساعت ۱۶- ورزشگاه آزادی تهران

صنعت نفت آبادان- نساجی مازندران – ساعت 19- ورزشگاه تختی آبادان

دوشنبه 4 اردیبهشت

آلومینیوم اراک – ذوب آهن اصفهان – ساعت 16- ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک

مس رفسنجان -مس کرمان – ساعت 16:30- ورزشگاه شهدای مس رفسنجان

سپاهان اصفهان- ملوان بندرانزلی – ساعت 18:30- ورزشگاه نقش جهان اصفهان

فولاد خوزستان- نفت مسجدسلیمان – ساعت 19:30- ورزشگاه شهدای فولاد اهواز

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *